wtorek, 23 czerwca 2015

#8 Dary Anioła: Miasto Kości - Cassandra Clare



Tytuł: Dary Anioła: Miasto Kości
Autor: Cassandra Clare
Tłumaczenie: Anna Reszka
Ilość stron: 507
Cena: 35
Wydawnictwo: MAG
Ocena: 10/10
Wyzwanie wzrostu: 3,8 cm








Okej! Zrobiłam to! Przeczytałam całą książkę, ponad 500 stron w równiutki dzień! Jestem z siebie bardzo dumna ;) Kij, że nie szłam do szkoły, żeby przeczytać tą książkę, udało mi się!

Piętnastoletnia Clary Fray to mieszkanka Brooklynu. Jest bezpieczna w swoim azylu, pod opieką matki, Jocelyn i Luke'a, przyjaciela rodziny, oraz z Simonem pod ręką. Pewnego dnia postanawia kolejny raz pójść do jednego ze swoich ulubionych klubów, zabiera ze sobą przyjaciela. Podczas zabawy na parkiecie zauważa coś, czego nie powinna. Dwóch odzianych w czerń mężczyzn śledzi chłopaka, który wpadł dziewczynie w oko. Wychodzi za nimi na magazyn, gdzie jest światkiem całkowicie nierealistycznego morderstwa. Wkrótce dowiaduje się, że świat demonów i Podziemnych wcale nie jest jej obcy, a Nocni Łowcy są jej bardzo potrzebni, jeśli chce jeszcze kiedyś ujrzeć swoją mamę.



Jestem totalnie zaczarowana tą książką i pewnie miałabym po niej ostrego książkowego kaca, ale nie mogę na to pozwolić, bo przecież mam w tym tygodniu jeszcze tyle książek do przeczytania! Autorka świetnie wykreowała świat Nocnych Łowców, Podziemnych itp. Opisy są długie i faktycznie jest ich dość dużo, ale to naprawdę nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie, pozwala nam wyobrazić sobie każdy cal tego książkowego świata. Bohaterowie są wykreowani fenomenalnie i to słowo na pewno nie jest na wyrost. Jace jest zdecydowanie moim ulubionym bohaterem, któremu jednocześnie masz współczuć z powodu samotności, jednocześnie ma cię śmieszyć, co naprawdę robi. Jest to jedna z głównych atutów tej powieści - humor, którego ta książka jest pełna, mimo poważnych sytuacji i tematyce porwania, jak i zapachu wojny między światami.




Naprawdę podziwiam autorkę za wyobraźnie, której użyła do stworzenia świata Nefilich. Jednocześnie ma niezaprzeczalny talent pisarki i instynkt, którego czasami brakuje pisarzom. Mianowicie wie, kiedy skończyć opis, kiedy wyjawić rozwiązanie wątku i kiedy takowy zacząć. Jednym słowem ta książka jest IDEALNA.

Wiem, że dość niedawno wyszedł ostatni tom tej serii. Oczywiście, nie mam zamiaru poprzestać na tym pierwszym tomie i z uśmiechem na twarzy sięgnę po kolejne. Mam również plan zacząć czytać trylogię "Diabelskich Maszyn" również Cassandry Clare i już nie mogę się doczekać, bo słyszałam wiele pochlebnych opinii. Tak btw, ktoś już czytał Magisterium? Słyszałam, że podobne do Harry'ego Potter'a i zastanawiam się, czy warto przeczytać. Dajcie znać ;)

Książka bierze udział w akcji BOOKATHON, DZIEŃ 2 "Przeczytaj książkę, która czeka na ciebie już kilka lat".

5 komentarzy:

  1. A ja nie dałam rady przebrnąć przez "Miasto kości". Sięgnęłam po książkę zaraz po premierze filmu, który bardzo mi się podobał, ale niestety. Główna bohaterka działała mi na nerwy jak mało kto, więc poddałam się w połowie. Może jeszcze kiedyś sięgnę, ale na razie bardziej kusi mnie seria Diabelskich Maszyn.

    Magisterium nie czytałam, więc nic nie pomogę w tej kwestii. :(

    Pozdrawiam,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś zaczęłam czytać, ale po pierwszych paru stronach odpuściłam. Aż wstyd się przyznać, że nie czytało się serii Darów Anioła. Może kiedyś do tej serii powrócę.
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam :/

    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    byAjina
    KILK KLIK KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham pierwsze trzy tomy, czyli tyle ile pierwotnie ta seria miała wynosić. Potem autorka mnie trochę zawiodła i ciągle jakoś nie mogę siebie zachęcić do przeczytania ostatniego tomu :). Ale "Miasto Kości" jest niesamowicie napisana i cieszę się, że tylu osobom się ta książka podoba!
    Jeżeli chodzi o Diabelskie Maszyny to przeczytałam wszystkie tomy, ale nie zrobiły na mnie takiego wrażenia jak Dary Anioła. Myślę jednak, że przeczytać warto, żeby samemu się przekonać, jaka ta seria jest. Może akurat Ci się spodoba :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - ilmiogattonero.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń