sobota, 11 lipca 2015

#13 Liebster Blog Award #1 i #2

Na dzisiaj mam dla was dwie nominacje do Liebster Blog Award! Zapraszam i dziękuję za zaproszenie do zabawy!

Pytania od xtheisabellex


1. Film, czy serial na podstawie książki?
To naprawdę zależy. Staram się nie oglądać aż tylu seriali na podstawie książek, ale oczywiście i takie się zdarzają. Z tego, co zauważyłam, serialami, które oglądam, a są na podstawie książek, są Pamiętniki Wampirów, Pretty Little Liars, Outlander, Gra o Tron i Orange is the new black. PW próbowałam przeczytać, ale jakoś nie wgryzłam się w tę historię, choć serial ubóstwiam. Inaczej jest w przypadku PLL, bo i książka (na razie tylko pierwsza część) i serial bardzo mi się podobały, mimo wszystko jednak wolę serial, bo oglądam już od około trzech lat i jest mi o wiele bliższy. Do OITNB jakoś mnie nie ciągnie, Martin chyba dość trudny (I tak przeczytam prędzej czy później), a seria pani Gabaldon mam zamiar ugryźć ;)

2. W świecie której książki chciałbyś się znaleźć?
Myślę, że każdy odpowiedziałby tak samo - Harry Potter! Czyż to nie wspaniałe, móc unosić się w powietrzu na miotle i przywołać jakiś przedmiot za jednym machnięciem różdżki? Chociaż zastanawiam się nad światem Nocnych Łowców... Nie, Harry wygrywa!

3. Dekorujesz swój pokój nawiązując do książek/filmów?
Niestety nie, za bardzo nie mam takiej możliwości :C

4. Wolisz kupować ubrania, czy książki?
Pytanie akurat dla mnie, bo od jakiegoś czasu mam z tym istny dylemat. Nie lubię wypożyczać książek, bo kiedy mam jakąś na półce na stałe, wiem, że ją przeczytałam, a o takiej z biblioteki mogę zapomnieć. Nienawidzę prosić rodziców o dodatkowe pieniądze na ciuchy, co pogarsza sprawę...

5. Czy jest taka rzecz, której nie żałujesz, że zrobiłeś mimo, że wszyscy ci odradzali?
Myślę, że jest to błahostka, ale pewnie wybór języka w gimnazjum. Wszyscy mówili mi, żebym poszła na niemiecki, bo więcej ludzi mówi w tym języku, szkoły nie oferują języka, który mam zamiar wziąć, ja jednak uważałam, że niemiecki jest strasznie ciążki i brzydko brzmiał, więc poszłam na rosyjski. Okazało się, że z niemcem nikt sobie nie daje rady, a ja tu piąteczka z ruska :D

6. Twój ulubiony napój?
Herbata, najlepiej miętowa. Albo orzechowe cappuccino ♥

7. Jesz/pijesz podczas czytania?
Akurat wtedy głodnieję :)

8. Czy kiedykolwiek nazwałeś lub chciałeś nazwać zwierzę po bohaterze z książki/filmu?
Mój pies miał mieć na imię Alex Finnick II, ale okazało się, że ma już imię :C

9. Twój ulubiony gatunek książki?
Nie mam ulubionego. Najczęściej sięgam po Young Adult, fantastykę i romanse, ale nie ograniczam się do jednego ulubionego gatunku ;)

10. Czy kiedykolwiek poznałeś kogoś przez internet z kim utrzymujesz kontakt?
Nie, ale zauważyłam, że teraz robi się to coraz bardziej popularne. Nie mam nic do internetowych znajomości, ale zakładanie grup na Facebook'u "Szukam internetowej przyjaciółki" jest trochę żałosne.

11. Odżywiasz się zdrowo, czy raczej jesz to, na co masz ochotę?
Chyba na to, na co mam ochotę, ale nie jest tak, że na okrągło jem same niezdrowe rzeczy. Akurat tak się składa, że fastfoodów za bardzo nie lubię, a na słodycze nie mam zwykle aż takiej ochoty ;)

Pytania od Julia 111

1. W jakim miejscu i o jakiej porze najczęściej czytasz?
Czytam najczęściej wieczorami lub nocami, bo wcześniej nie mam czasu. Moim ulubionym miejscem jest zdecydowanie moje łóżko, czyli od normy nie odbiegam ;)

2. Wolisz kupować czy wypożyczać książki?
Kupować, zdecydowanie! Mimo, że nie działa to dobrze na mój portfel (cierpi na anoreksję...) to jednak uwielbiam to uczucie, kiedy wychodzę z księgarni z nową książką i mam to uczucie, że ten egzemplarz jest tylko mój, mogę go przeczytać kiedy chcę i nie mam narzuconego terminu, bo ktoś tam na nią czeka. 

3. Co sądzisz o lekturach szkolnych?
3 razy nie, do widzenia. Tak serio, myślę, a nawet wiem, dlaczego większość uczniów nie czyta lektur. Muszę się nawet przyznać, że ja też dużo lektur nie czytam. Oczywiście, niektórzy po prostu sobie olewają i mają centralnie gdzieś, ale mówię teraz o uczniach w miarę obowiązkowych, którzy chociaż próbują się wziąć za tych "Krzyżaków". Chodzi mi o to, że wielu ludzi po prostu odrzuca samo słowo "lektura". A jak dodajemy "obowiązkowa" to już w ogóle. Sama na swoim przykładzie to wiem - mieliśmy przeczytać "Anię z Zielonego Wzgórza" Lucy M. Montgomery. Ok, dwa tygodnie, spoko. Dam radę. Nie dałam rady, bo książka została mi narzucona. A może nie lubię akurat takiego gatunku? Chciałam zrobić eksperyment, więc przeczytałam jeszcze raz, sama dla siebie. Przeczytałam w jeden/dwa dni, bardzo mi się podobało, bo wiedziałam, że potem nie muszę pisać kartkówki ze znajomości. Dlatego tuż przed zakończeniem roku poprosiłam nauczycielkę polskiego o listę lektur na następny rok szkolny i zamierzam poczytać sobie trochę w wakacje, wiedząc, że nie będę musiała czytać tego na określony termin. Oczywiście, rozumiem, że "Lalka", "Krzyżacy" czy "Romeo i Julia" to już zabytki polskiej kultury, czy zagranicznej, jak w przypadku ostatniego przykładu, ale po co mi czytać "Karolcię" czy "Opium w rosole" (nie mam nic do pani Musierowicz, bardzo lubię C:) Dużo bardziej podoba mi się podejście do literatury w Stanach Zjednoczonych. Czytałam kiedyś o lekturach właśnie w USA. Nauczyciele dawali fragmenty do czytania i uczniowie czytali fragmenty, o których później dyskutowali. Oczywiście wiem, że takie omawianie zajmuje dużo więcej czasu, ale dużo bardziej by mi się to podobało.

4. Jaką książkową parę najbardziej lubisz?
Jlary (lub Clace xd), Solder, Ralex (hah), Patniss (ale lepsza Keeta :P) i duuuużo innych :)

5. Częściej czytasz książki napisane przez mężczyznę czy kobietę?
Patrząc na moją biblioteczkę, przeważają autorki, ale dla mnie to obojętne, o ile książka jest dobra ;)

6. Jaka książka zmieniła w jakiś sposób Twoje życie?
Myślę, że (banalne) "Igrzyska Śmierci", "Love, Rosie" i "Zwierzenia Georgii Nicolson". Igrzyska uświadomiły mi, jak może kiedyś wyglądać nasz świat, a dystopia, coś, o czym pisze się książki, spekuluje i opowiada, może stać się teraźniejszością. Uświadomiła mi też realia wojny, głodu i jak system może poniewierać ludźmi. "Love, Rosie" nauczyła mnie, co to miłość. I nie rzucam słów na wiatr, bo na prawdę pokazała mi, jak powinna ona wyglądać. A "Zwierzenia Georgii Nicolson", które czytałam w podstawówce, po prostu sprawiły, że pokochałam książki i tak zmieniły moje życie.

7. Jakie seriale oglądasz?
Spróbuję je skatalogować właśnie tutaj, ale nie wiem, czy mi się to uda xD 
Gra o Tron, Teen Wolf, Pamiętniki Wampirów, Pretty Little Liars, Outlander, Suits, Once Upton a Time, Orange is the new black, Faking It, The Originals :)

8. Co, oprócz czytania, lubisz robić w wolnym czasie?
Oglądam seriale, a tak to się uczę ;) Jeśli chodzi o wakacje, to najczęściej czytam, oglądam seriale, czytam, wychodzę na rolki, czytam itp. 

9. Jakiej premiery filmowej najbardziej wyczekujesz?
"Kosogłos cz.2". Czy tylko ja nie mogę się doczekać listopada?! 

10. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Nie liczę, coś koło setki :-) Na razie mało, ale cały czas "zbieram" :P

11. Co jesz/pijesz podczas czytania?
Lubię chrupać, więc najlepiej orzeszki ziemne w jakiejś skorupce. Pić lubię jogurty pitne, herbatę miętową, cappuccino orzechowe, wodę lekko gazowaną i sok marchewkowy :)

Nie mam czasu, więc nikogo nie taguję. Recenzja "Percy'ego Jackson'a" jednak się nie ukaże, bo nie mogę przebrnąć przez tę książkę. Za to moje zamówienie na arosie już się wysyła, więc bądźcie czujni! Ja jestem meeega podekscytowana, bo w paczuszce są książki, które naprawdę długo chciałam przeczytać ;)

1 komentarz:

  1. Igrzyska przywróciły moją miłość do czytania <3 <3

    OdpowiedzUsuń