środa, 7 października 2015

#30 Disney Song Book TAG

Dziś bez zbędnego przedłużania zrobimy tag, który zawładnął moim sercem. Pytania są oryginalne i są przypisywane do najlepszych piosenek, które kiedykolwiek powstały - piosenek Disneya. Mam chorą obsesję na punkcie kilku z nich. Ale bez przedłużania, zaczynajmy!

1. A whole new world (Alladyn) - książka, która sprawiła, że zacząłeś postrzegać świat inaczej.
Myślę, że będzie to "Ania z Zielonego Wzgórza". Ania pokazuje, że wszystko jest lepsze jeśli mamy choć odrobinę wyobraźni. Tak w ogóle, muszę ponownie wrócić do tej serii, bo jest naprawdę świetna!

2. Cruella de Vil (101 dalmatyńczyków) - ulubiony czarny charakter.
Wiele dziewczyn z naszej książkowej blogosfery odpowiada tak samo jak ja - Warner z "Dotyku Julii". Nie wiem, dlaczego, ale kocham Warnera. Ma w sobie coś takiego, przez co nie da się go nie lubić, choć wiadomo, co robi. Jeśli ktoś nie czytał, serdecznie polecam!
3. I won't say I'm in love (Herkules) - książka, o której nie chciałeś się przyznać, że ją pokochałeś.
"Szukając Alaski", zdecydowanie. Po "Gwiazd Naszych Wina" cały czas mówiłam, że Green nie ma za grosz umiejętności i nie nadaje się na pisarza. Wtedy sięgnęłam po "Szukając Alaski" i moje zdanie zmieniło się diametralnie. Trochę głupio było mi się przyznać, że jednak cofam te wszystkie niedobre rzeczy, które powiedziałam na pana Greena >.<

4. Gaston (Piękna i Bestia) - postać, której nie mogłeś znieść.
Niesamowicie irytowała mnie Allie z "Wybranych". Cała książka była o tym, którego z chłopaków wybierze Allie. Nie mówię już o tym, jak fani serii są podzieleni - Sylvain Team i Carter Team. Osobiście jestem jakoś po środku ;)

5. Part of your world (Mała Syrenka) - świt przedstawiony w książce, w którym chciałbyś żyć.
Chyba wspominałam już o tym w jakimś tagu, ale nie jestem pewna... Świat przedstawiony w książkach o Harrym Potterze to świat idealny dla mnie - miotły, różdżki, eliksiry... Pamiętam jak dziś, w moje 11 urodziny siedziałam przy skrzynce na listy i czekałam, aż coś się w niej pojawi, sowa przyleci albo przyjdzie Hagrid. No cóż, niestety... Wierzę, że to rodzice zabrali mi mój list!

6. A dream is a wish your heart makes (Kopciuszek) - opisz jak wyglądałaby książka twoich marzeń.
Książka moich marzeń? Cóż, na pewno świat z Harry'ego Pottera z moimi ulubionymi postaciami (męskie w pytaniu niżej ^^)

7. Someday my prince will come (Królewna Śnieżka) - jaką postać z książki byś poślubił, gdybyś mógł?
Finnck, Peeta, Ezra, Chaol, Naczelnik, Levi, Jace, Dymitr, Alex... Długo by wymieniać.

8. I see the light (Zaplątani) - książka, która zmieniła twoje życie.
Może nie tyle, co życie, ale moje poglądy na życie i różne sprawy. Jeśli dość długo mnie czytacie, wiecie, że w wakacje miałam przyjemność przeczytać "Małego Księcia", który wprost mnie zachwycił. Nie wiem, dlaczego, ale po prostu wywołała na mnie ogromne wrażenie i wzbudziła jak dotąd najwięcej emocji.

9. When you wish upon a star (Pinokio) - książka, którą chciałbyś przeczytać ponownie, ale po raz pierwszy.
Po raz kolejny w tym tagu ląduje "Mały Książę". Chciałabym ponownie poczuć to, co poczułam, kiedy pierwszy raz czytałam tą książkę. Jeszcze raz zastanawiać się nad frazami i ich głębszym przekazem, nad tym, co autor zamieścił w książce dla dzieci i przetłumaczył to na "ich język", jak by to rozumiał doświadczony dorosły.

10. I just can't wait to be king (Król Lew) - wybierz książkę, która zawiera pewnego rodzaju monarchię.
"Rywalki". Wiem, nie jestem ani trochę oryginalna, ale to chyba jedyna książka, którą czytałam i ma coś w rodzaju monarchii.

11. Colors of the wind (Pocahontas) - wybierz książkę z piękną, kolorową okładką.
Na samym początku muszę wspomnieć, że uwielbiam tą piosenkę w wersji polskiej <3 Jeśli zaś chodzi o piękną, kolorową okładkę to zdecydowanie podoba mi się moje wydanie "Czarnoksiężnika z Krainy Oz". Może nie jest aż tak kolorowa, ale jakiś kolor tam jest ;)


Muszę was też przeprosić, że tak mało postów, ale kompletnie nie mam siły ani ochoty. Nie mogę się zabrać do pisania recenzji "Harry'ego Pottera", choć już dawno mam go przeczytanego. Mam nadzieję, że leń wkrótce ustąpi i znowu zacznę czytać i pisać dla was recenzje. Do usłyszenia!

2 komentarze:

  1. Moją przygodę z czytelnictwem rozpoczęłam Anią i właśnie pani Montgomery pozostanie w moim sercu na bardzo długo. Cóż, "Dotyk Julii" był wspaniały, ale "Sekret...", który właśnie czytam denerwuje mnie okropnie. Szczególnie kompletne uzależnienie Julki od Adama -.-"
    U mnie recenzja książki, którą polecają, ale ja się zawiodłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny tag :) Uwielbiam produkcje Disneya i te tytuły fajnie powiązane są tematycznie z wybranymi książkami :) Jeśli chodzi o świat (książkowy), w którym chciałabym żyć, to byłoby takich wiele - ale pierwszym wyborem zawsze będzie HP :)

    OdpowiedzUsuń