piątek, 4 marca 2016

#65 Social Media Book TAG + LBA

Hej!

Dzisiaj przychodzę do was z tagiem, bo uważam, że już dawno żadnego nie było. Tym razem mam dla was Social Media Book TAG, który wprost urzekł mnie swoimi pytaniami. Do tego na końcu posta znajdziecie moje odpowiedzi na LBA, do którego nominował mnie założyciel bloga Otwarta Księga. Zapraszam! <3
Twitter: twoja ulubiona krótka książka

Jeśli choć trochę mnie znacie to na bank wiecie, że moją ulubioną książką o małej ilości stron jest "Mały Książę" Antoine de Saint-Exupery. Uważam, że ta powieść ma w sobie coś naprawdę magicznego, co sprawia, że cieszyć się nią może dziecko, nastolatek i dorosły. Jeśli jeszcze nie zaliczyliście tej obowiązkowej pozycji, koniecznie musicie sięgnąć po "Małego Księcia". Obiecuję, nie zajmie wam dużo czasu, a emocje gwarantowane!

Facebook: książka, którą każdy czytał i poczułeś presję by też ją przeczytać

Czy tylko mnie się wydaje, że każdy w tej kategorii odpowiedziałby tak samo? Oczywiście, że "Gwiazd Naszych Wina" John'a Greena. Ta książka była przez jakiś okres czytana w tak masowych ilościach, że nie da się jej przeczytać bez myśli "Kurczę, a jak mi się nie spodoba?". No i niestety, myślę, że przez to właśnie nie przypadła mi do gustu.

Tumblr: książka, którą przeczytałeś, zanim to było popularne

Jeśli "Akademię Wampirów" Richelle Mead można uznać za serię dosyć popularną i chętnie czytaną, to tak. Książkę tą czytałam już dawno, dawno temu, dobre kilka lat temu, może cztery. Pamiętam, że miałam wtedy fazę na wszystko, co związane z wampirami, więc możecie wyobrazić sobie mój zachwyt nad tą powieścią i fakt, że przeczytałam wszystkie sześć książek w równiutki tydzień. 

MySpace: książka, którą nie pamiętasz, czy ci się podobała, czy nie

Nie wiem, czy to dobrze czy nie, ale nie mam takiej książki.

Instagram: książka, która była tak ładna, że musiałeś zrobić jej zdjęcie

Dużo cykałam fotek "Fangirl" Rainbow Rowell. Musicie przyznać, że okładka jest tak cukierkowa i słodka, że aż telefon sam się z kieszeni wysuwa. Z resztą, praktycznie wszystkie książki Rowell są pięknie wydane. No, może prócz polskiej wersji "Linii serc", bo tu zdecydowanie bardziej podoba się ta zagraniczna okładka.

YouTube: książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć

Odsyłam kilka postów niżej, bo zrobiłam właśnie takie zestawienie. Jeśli jednak jesteście takimi leniuchami jak ja i nie chce się wam scrollować, powiem wam, że najbardziej wyczekuję ponoć już zapowiedzianej serialowej adaptacji "Dotyku Julii".

GoodReads: książka, którą polecasz wszystkim

Osobiście uważam, że nie ma książki, która spodobałaby się wszystkim, dlatego potraktuję to pytanie raczej jako o moją ulubioną książkę, którą chciałabym, żeby wszyscy uwielbiali tak jak ja. Zdecydowanie mam ich kilka! "Dotyk Julii", "Love Rosie" i "Galop '44"! <3


1. Gdybyś mógł/mogła adoptować jakieś fantastyczne zwierzę, jakie byś wybrał/wybrała?
Kurczę, fantastyczne zwierzę... Do głowy przychodzi mi tylko Church z "Darów Anioła", a i z tego co pamiętam on nie był taki zaraz "fantastyczny". Poza tym nie za bardzo przepadam za kotami, ale miałabym pewnie nadzieję, że dzięki niemu się w końcu przekonam :)

2. Ulubione miejsce do czytania?
Zdecydowanie moje łóżko! Chociaż ostatnio bardzo polubiłam czytanie w salonie, kiedy nikogo tam nie ma :)

3. Książka, która zmieniła coś w Twoim życiu lub Twoją opinię o czymś?
Można powiedzieć, że "Galop '44" zmienił moje podejście do powstania i samych powstańców. Kiedy wiem, co dokładnie się wydarzyło i jak musieli się poświęcić, mam do nich większy szacunek.

4. Czy gdybyś znalazła książkę o całym Twoim życiu, przeczytałabyś ją do końca?
Chciałabym odpowiedzieć, że nie, ale znam siebie nad wyraz dobrze i jestem absolutnie pewna, że prędzej czy później tak czy tak otworzyłabym na ostatniej książce. No cóż, u mnie zawsze wygrywa niepohamowana ciekawość :P

5. Świat fantastyczny, w którym mogłabyś zamieszkać.
Harry, for sure <3

6. Gdybyś mogła spotkać pięć postaci historycznych lub fikcyjnych, kogo byś spotkała?
Oczywiście Wojtka i Mikołaja, którzy opowiedzieliby mi jak było na powstaniu. Wernera, żeby po prostu był. Warnera, żeby się na niego popatrzeć. Chaola, bo jest słodki.

7. Dlaczego powstał twój blog?
Głownie dlatego, żeby skatalogować moje czytadła, no i oczywiście żeby dzielić się z ludźmi moimi opiniami i poszerzać swoje horyzonty pisarskie :D

8. Jaki jest Twój ulubiony serial?
Zdecydowanie Teen Wolf! Jestem maniaczką, po napisaniu tego posta lecę oglądać najnowszy odcinek! Kocham Stilesa ♥

9. Masz jakąś ulubioną ekranizację książki?
Igrzyska i Harry, oczywiście! :)

10. Jakie cechy w swoim charakterze lubisz?
Myślę, że to, że jestem szczera i mówię co myślę. Do tego myślę, że robię to w... delikatniejszy sposób, jeśli może to kogoś w pewien sposób urazić.


11. Jaka jest Twoja ulubiona baśń?
Czy "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" to baśń?

13 komentarzy:

  1. Świetny tag, pierwszy raz na oczy taki widzę :)Co do zekranizowanych powieści, zgadzam się w 100% z każdym Twoim tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam książki o II Wojnie Światowej i o Powstaniu Warszawskim, ale jakimś cudem o Galopie 44 nigdy nie słyszałam, więc jak najszybciej muszę dopisać ten tytuł na moją listę książek, które koniecznie muszę przeczytać ;)
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  3. "Mały książę" to niezwykle pojemna treściowo książka, a innych nie znam, więc się nie wypowiadam :) Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe odpowiedzi i przyznaję, że zainteresowała mnie pozycja "Galop 44". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tag i bardzo ciekawe odpowiedzi :3 Nie słyszałam o tym, że ma powstać ekranizacja ,,Dotyku Julii". W takim razie z niecierpliwością czekam razem z tobą :D
    Pozdrawiam cieplutko i czekam na kolejne posty <3

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z "Gwiazd naszych wina" to prawda, że swego czasu był prawdziwy bum na tę pozycję

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi także "Gwiazd naszych wina" nie przypadła do gustu. Wychodzi serialowa adaptacja "Dotyku Julii"? Fantastycznie, już się nie umiem doczekać! W takim razie muszę jak najszybciej doczytać trzecią część!
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  8. "Mały książę" to z pewnością książka z przesłaniem, ale patrząc z perspektywy czasu, do mnie jakoś nie trafiła. Lekko się przy niej nudziłam, była troszeczkę monotonna... ale przypuszczam, że to nie tok akcji jest w niej ważny. A "Fangirl" posiada rzeczywiście świetną okładkę :)
    U mnie pojawiła się recenzja "Niezłomnych", zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moją ulubioną krótką książką również jest "Mały Książę". Bardzo lubię do niej wracać od czasu do czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też lubię czytać na łóżku.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki przyjemny tag! Ujęłaś mnie Churchem (on jest taki pocieszny!) i Stilesem! Co prawda, dopiero obejrzałam pierwszy sezon, ale dla niego chcę zobaczyć wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne tagi, szczególnie pierwszy. Mogłabym podpisać się pod kilkoma Twoimi odpowiedziami! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Fangirl" rzeczywiście ma świetną okładkę :) A to wydanie kolekcjonerskie, które ma na brzegach napis "Fangirl" jest wprost nieziemskie. O "Gwiazd naszych wina" faktycznie było bardzo głośno, ja przeczytałam ją nieco wcześniej, jeszcze nim ukazał się film i bardzo, bardzo mi się podobała. A Harrego niestety nie znam :(
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń