niedziela, 27 marca 2016

#74 Wielkanocny TAG książkowy & życzenia!



Cześć wszystkim!

Witam was w ten jakże piękny, wielkanocny poranek i czym was witam? Oczywiście najlepszymi życzeniami! Żebyście spędzili ten dzień z rodzinką, na wspólnym szukaniu jajek (czy tylko ja uwielbiam to robić?) i może przy odrobinie szczęścia namówicie rodzinkę na czytanie wspólnie jakiejś książki, kto wie? Zostałam nominowana również do tego tagu, który niestety robię na ostatnią chwilę... Ach, zapomniałabym - mokrego dyngusa! :)

1. Spotkanie z rodziną, czyli książka, którą polecisz nie tylko młodszym, ale starszym członkom swojej rodziny
Może niektórych zaskoczę niebanalną odpowiedzią, a niektórych zaskoczę moją schematycznością - "Mały Książę" to idealna lektura zarówno dla tych starszych, jak i młodszych. Sama książka skierowana jest oczywiście do dzieci, ale jestem zdania, że to właśnie dorośli odnajdą w niej drugie dno i zrozumieją te głębokie myśli.

2. Święconka, czyli książka z dobrą recenzją, na którą natychmiast miałaś ochotę
Dużo było takich książek. Mogę tu wcisnąć "Fangirl" Rainbow Rowell, która cały czas zbiera kolejne rzesze fanów, ze mną na czele oczywiście ;) W rzeczy samej, była to bardzo przyjemna lektura, ale raczej na jeden bądź dwa razy. Bardziej zapadła mi w pamięć świetna książka, którą przeczytałam właśnie dzięki recenzjom - mowa oczywiście o "Szklanym Tronie"! Skończyłam właśnie drugi tom i na razie mogę wam zdradzić, że mam bardzo pozytywne odczucia, ale więcej w recenzji! :)

3. Zajączek, czyli książka z cudownymi bohaterami
Bohaterowie, którzy wzbudzili we mnie najwięcej emocji to ci najcudowniejsi! A sympatią darzę większość postaci w "Darach Anioła", oczywiście z Jace'm w samym środku. Cóż ja poradzę, że bohaterowie z ciętym językiem są mi najbliżsi?


4. Kurczątko, czyli mała, ale dobra książka
Również wcisnęłabym sobie tutaj "Małego Księcia", bo liczy zaledwie osiemdziesiąt stron, ale nie będę się przecież powtarzać. Króciutką i malutką książeczką, która w gruncie rzeczy mnie bardzo usatysfakcjonowała było "Studium w szkarłacie", czyli pierwsza część przygód Sherlock'a Holmes'a :)

5. Wielkanocny poranek, czyli książka, dla której zarwałaś noc
Miałam kiedyś taki przypadek, ale nie pamiętam, z którą książką. Zwykle nie mam czasu, bo na drugi dzień szkoła, do tego jak nie wyśpię przynajmniej dziesięciu godzin to nie radzę zbliżać się do mnie mniej jak trzy metry. Poważnie.

6. Lany poniedziałek, książka, którą możesz czytać w każdą pogodę i w każdym miejscu
Książka dobra na wszystko? "Love, Rosie", a co! Pasuje mi do tej kategorii, bo jest niezwykle słodka, bohaterowie są cudowni, ale zarazem wszyscy borykają się z jakimiś problemami. No i ta rozłąka między Rosie a Alexem... Aż serce mi się kraje, ale jak pomyślę, że za chwile się spotkają to już mi się gorąco robi! :D Jeśli jednak odrzuca was "rozlazłość" akcji to polecam film - jest świetny, gra tam dwójka najlepszych aktorów na świecie, a akcja została lekko skrócona, całe szczęście :)

7. Świąteczne porządki, książka tak ciężka, że miałaś problem ze skończeniem jej
"Pojedynek" Marie Rutkoski. Nie była może jakaś szczególnie zła, ale miałam jakąś irytującą blokadę, która po prostu nie dawała mi dalej czytać. Do tego bohaterowie mnie odstraszali, nawet nie pamiętam teraz imienia głównego bohatera...

8. Baranek, czyli książeczka z milusią okładką
Jeśli chodzi o "milusią" w sensie to, co na niej jest to zdecydowanie milusi jest księżniczkowy motyw na okładce "Rywalek". Jeśli jednak chodzi o to, czy okładka jest miła w dotyku - to tylko "Fangirl"! Kurczę, dużo "Fangirl" jak na jeden TAG :D

9. Jajeczko, czyli kogo nominuję?
Jak zwykle... ciebie, drogi czytelniku! :)

13 komentarzy:

  1. Jace <33 Uwielbiam go! Mały książę jest cudowny! Muszę się w końcu przekonać jak to jest z tą Fangirl, bo opinie są mieszane. Pięknych, spokojnych i zaczytanych świąt!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja cię dobrze rozumiem! Uwielbiam bohaterów z ciętymi ripostami! Jace jest genialny <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Mały książę'' jest tak zachwalany, a ja nadal go nie przeczytałam. Nie wiem dlaczego, ale nieco wzbraniam się przed tym tytułem. Muszę się w końcu przekonać :)
    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciesze się widząc TAG u ciebie <3
    Taaak Jace jest przecudnym bohaterem ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładki Rywalek są cudowne <3
    Strasznie lubię Szklany tron! ^_^
    Wesołych świąt ^_^

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się, "Mały książę" to książka, po którą może sięgnąć każdy, niezależnie od wieku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. „Mały Książę” jest niepozornych gabarytów, ale ma w sobie ogromny ładunek emocji i prawd, które nadają się na każdy etap życia. Wesołej Wielkanocy! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadza się, że Rywalki mają dość piękne okładki, ale to tylko dzięki sukniom na okładkach ;D A Mały książę również jest w porządku.
    A Szklany Tron przede mną, gdzieś tam w przyszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Mały książę" to jedna z piękniejszych książek. wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tag i szczerze mówiąc kilka książek dopasowałabym dokładnie tak samo :)
    Wesołych świat!
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. "Mały książę"♥ Po "Fangirl" mam zamiar niedługo sięgnąć, więc nie mogę się doczekać :)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Też do tej kategorii dopasowałabym "Małego Księcia", zastanawiała bym się jeszcze nad "Folwarkiem zwierzęcym". Zgadzam się, okładka "Fangirl" jest miła w dotyku. Świetny tag!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń