poniedziałek, 4 kwietnia 2016

#77 Czego słucham podczas czytania?

Cóż, jednocześnie mogę pochwalić się podzielną uwagą - mogę odrabiać lekcje i przy okazji oglądać ulubiony serial w telewizji, mogę oglądać film i jednocześnie rysować. Jednak nie zdzierżę, kiedy coś przeszkadza mi w czytaniu lub pisaniu. Dlatego znalazłam świetną alternatywę dla zwykłych piosenek, które mogłyby mi towarzyszyć podczas czytania - muzyka klasyczna i instrumentalne soundtracki! Rozumiecie, nie ma w nich tekstu, więc nic mnie nie rozprasza, dodatkowo odprężają, przez co tempo naszego czytania się zwiększa i łatwiej nam to przychodzi. Czego więc słucham, kiedy próbuję się skupić na słowie pisanym?


Jestem wielką fanką piosenek z bajek Disney'a, więc nie mogło mi tu tego zabraknąć! Kiedyś znalazłam ten filmik za sprawą przypadku i został ze mną już na stałe. Piękne, pianistyczne interpretacje największych bajkowych hitów idealnie odprężają podczas czytania! :)




Tutaj dałam wam przykładową piosenkę, ale chodzi mi tutaj o cały soundtrack z mojego ukochanego serialu "Outlander", który na pewno znacie lub o którym kiedyś gdzieś słyszeliście. Uwielbiam dźwięk chórów oraz dud, dlatego jeśli również lubicie takie klimaty, serialowy soundtrack na bank umili wam czytanie!


Skoro już mówiliśmy o Disney'u - mój ulubiony soundtrack ever, na prawdę, słuchałam go niemal codziennie podczas czytania. Niesamowicie mi to umilił i mimo, że to bajka dla dzieci, ten soundtrack nadal mnie zachwyca swoją prostotą i podobieństwem brzmień różnych tracków. A u góry mój ulubiony! Oczywiście można tu wcisnąć każdy soundtrack z jakiejkolwiek bajki, ale ten zdecydowanie podbił moje serducho! 



Jako zagorzały fan muzyki klasycznej i "pianistka" czuję się zobowiązana, żeby wstawić tutaj moją ulubioną klasyczną "nutkę" :) 


Ostatni już soundtrack pochodzi z Piratów z Karaibów, ale muszę wam powiedzieć, że słucham go tylko do książek przygodowych. Nie wiem, ale wtedy to wprowadza mnie w określony nastrój, więc nie włączam go podczas czytania romansów, o nie :)

12 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc, niczego nie znam ;o

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam soundtrack z Outlander! Mam wiele melodii właśnie z niego i w kółko słucham ich przy czytaniu :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post! Ja również baaardzo nie lubię, gdy coś przeszkadza mi w czytaniu.
    Do twojej listy dodałabym też soundrack z Małego Księcia, jest przepiękny i bardzo miło mi się przy nim czyta.:)

    http://czasdlaksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, Piraci i bajki Disneya. Ostatnio czytam bez muzyki, bo nie mogę znaleźć idealnej. Spróbuję chyba z soundtrackiem z Piratów z Karaibów
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Soundtrack z Disneya zdecydowanie jest najpiękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nie znoszę jak coś lub ktoś przeszkadza mi w czytaniu lub nauce (co od przyszłego tygodnia będzie się odbywało na masową skalę w związku z remontem w domu) i również słucham wtedy muzyki, ale nie przeszkadza mi tekst, byle tylko był w innym języku niż polski, czy angielski ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku! Piona! Jak ja uwielbiam piosenki z Disneya!! A do tego soundtracki z różnych filmów *o*
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo, też uwielbiam do czytania ( i w ogóle) Piano Collection od Disney'a <3 I Michała Lorencarównież!
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow ja bym nie mogła się skupić na czytanym tekście :D
    Mnie rozprasza nawet szumienie laptopa więc no było by masakrycznie :D
    Nawet audiobooki sprawiają, że nie myślę co mi się czyta xD

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie słucham muzyki podczas czytania, bo po części mnie to rozprasza, a wolę całkowicie skupić się na lekturze :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście mogę przy czytaniu może mi towarzyszyć muzyka, której słucham na co dzień - nie rozprasza mnie to, a wręcz pozwala jeszcze lepiej oderwać się od rzeczywistości :) Niestety już dość dano popsuły mi się słuchawki i jakoś do tej pory nie było okazji, by nabyć nowe :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja przy czytaniu zazwyczaj słucham tego co w danej chwili najbardziej wpada mi w ucho :D

    OdpowiedzUsuń