niedziela, 24 kwietnia 2016

#81 Miasto Szkła - Cassandra Clare (minirecenzja)



MIASTO KOŚCI | MIASTO POPIOŁÓW | MIASTO SZKŁA | MIASTO UPADŁYCH ANIOŁÓW | MIASTO ZAGUBIONYCH DUSZ | MIASTO NIEBIAŃSKIEGO OGNIA


Pośród chaosu wojny Nocni Łowcy muszą zdecydować się na walkę u boku wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych… albo przeciwko nim. Tymczasem Jace i Clary też muszą podjąć ważne decyzje. Czy mogą pozwolić sobie na zakazaną miłość? ~ lubimyczytać

To już trzeci tom przygód Clary, Jace'a i ich przyjaciół - kolejna część zmagań Nocnych Łowców z demonami zarówno prawdziwymi, jak i demonami przeszłości, które w "Mieście Szkła" szczególnie uprzykrzają życie bohaterom. Clary cały czas próbuje znaleźć coś, co pomoże Jocelyn obudzić się z "magicznej śpiączki", tymczasem Jace cały czas próbuje uporać się z własnymi emocjami i zakazanym uczuciem wobec swojej siostry. 

Postanowiłam, że wprowadzę coś takiego, jak minirecenzja, czyli krótkie kilka zdań o moich odczuciach wobec powieści, którą niemal wszyscy już przeczytali i zalicza się do swoistych klasyków dla młodzieży. Uznałam, że "Miasto Szkła" wpasowuje się idealnie w kryteria, dlatego nie będę się nad tą książką aż tyle rozwodzić :)
"Niestety, człowiek najbardziej nienawidzi kogoś, na kim mu kiedyś zależało"
Nie wiem, dlaczego, ale to właśnie przy czytaniu tej części po prostu pokochałam sposób, w jaki pisze Cassandra Clare. Jest tak lekki i przyjemny, ale jednocześnie mamy tu świetne opisy i charakterystykę postaci. Nie muszę chyba mówić, jak świetne i zabawne dialogi wymyśla autorka, bo o tym doskonale wiemy. Tylu zwrotów akcji, tyle świetnej, wartkiej akcji nie widziałam już dawno i bardzo się cieszę, że pani Clare przypomniała mi, jak to jest czytać coś tak wspaniałego!
Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał.
Czwarty tom już do mnie wędruje, a ja tymczasem zachęcam - jeśli jakimś cudem nie wiesz, o czym jest seria "Darów Anioła", nie wiesz, kim jest Clary czy Jace i nie masz zielonego pojęcia, czym zajmują się Nocni Łowcy, to macie w tej chwili ruszyć się do biblioteki bądź do najbliższej księgarni i zaopatrzyć się w tą cudowną powieść!

 

Autor: Cassandra Clare
Tłumaczenie: Anna Reszka
Oryginalny tytuł: City of Glass. The Mortal Instruments - Book Three
Data wydania: 2013-09-11
Strony: 528
Grzbiet: 3,2 cm

13 komentarzy:

  1. Być może gdybym była młodsza, to sięgnęłabym po tę serię. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzecia część jest najlepszą częścią, choć mam przed sobą jeszcze szóstą część, która podobno jest jeszcze lepsza :)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam Darów Anioła i strasznie tego żałuję. Wydaje mi się, że mogłyby mi się spodobać, tym bardziej, że przeżywam odrodzenie mojej miłości do tego typu literatury. Muszę w końcu spróbować :D

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Dary Anioła jeszcze grubo przede mną, muszę się na nie w końcu skusić bo jestem grubo do tyłu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś jak byłam nastolatką to chętnie czytałam takie pozycje. Teraz je odpuszczam xD Oglądam serial jednak ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham, kocham i jeszcze raz kocham te serię ♥
    Najlepsza seria jaką czytałam :D
    Jaka boska ta zagraniczna okładka ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zamiar zabrać się za tą serię, ponieważ ta nade mną mocno mnie kiedyś swoimi recenzjami przekonywała ;d

      Usuń
  7. Uwielbiam tę serię! <3 W ogóle szacunek dla autorki, że wymyśliła coś tak bardzo genialnego. :D
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam niedawno i bardzo mi się podobała, jednak jak na razie na tym zakończyłam. Słyszałam, że następne części są dużo gorsze, ale jako, że mam je już na swojej półce, to sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też słyszałam, że następne trzy części dużo słabsze i podobno bardzo odczuwalne jest to, że seria miała być początkowo trylogią. Możliwe, że pani Clare napisała dodatkowe tomy pod publikę i dla pieniędzy, ale ja daję jej szansę, bo jej styl pisania jest fenomenalny!

      Usuń
  9. Ja całą serię mam jeszcze przed sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdyby nie fakt, że do fantastyki nie pałam entuzjazmem to pewnie bym sięgnęła po pierwszy tom.
    Pozdrawiam serdecznie- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedawno przeczytałam czwartą część, która jak na razie jest najmniej interesująca, ale mimo wszystko, nadal uwielbiam tę serię i nie mogę się doczekać, aż sięgnę po ostatnie dwa tomy ;)

    OdpowiedzUsuń