sobota, 25 czerwca 2016

#96 WIELKA KSIĄŻKOWA KONFRONTACJA!

Cześć wszystkim!


Idę za przykładem Mai i robię podsumowanie przedstawionego wam rok temu postu "100 książek, które chciałabym przeczytać". Niestety przeczytałam tylko 15 pozycji ze 100, które planowałam przeczytać i które udało mi się poznać. Osobiście myślałam, że przez te pół roku uda mi się przeczytać chociaż z 30, ale jak widać się przeliczyłam. Postanowiłam, że nie będę was zanudzać tymi książkami, które już przeczytałam, ale przedstawię wam obecną listę 100 książek, które chciałabym przeczytać, bo sporo się zmieniło, więc zaczynamy!

100 książek, które chciałabym przeczytać:
PRZEPRASZAM, JEŚLI JAKIŚ OKŁADEK NIE WIDAĆ, ALE JUŻ NIC Z TYM NIE ZROBIĘ :/
    
1) 19 razy Katherine - John Green
2) Anna i pocałunek w Paryżu - Stephanie Perkins
3) Atramentowe serce - Cornelia Funke
4) Aż po horyzont - Morgan Matson
5) Baśniarz - Antonia Michaelis
    
6) Charlie - Stephen Chbosky
7) Chłopiec w pasiastej piżamie - John Boyne
8) Cień i kość - Leigh Bardugo
9) Cinder - Marissa Meyer
10) Córka dymu i kości - Laini Taylor
    
11) Czerwień rubinu - Kerstin Gier
12) Dawca - Lois Lowry
13) Do wszystkich chłopców, których kochałam - Jenny Han
14) Droga królów - Brandon Sanderson
15) Dwór cierni i róż - Sarah J. Maas
    
16) Dziedzic wojowników - Cinda Williams Chima
17) Dziewczyny z powstania - Anna Herbich
18) Gambit hetmański - Robert Foryś
19) Gildia magów - Trudi Canavan
20) Gwiezdny pył - Neil Gaiman
    
21) Historia pszczół - Maja Lunde
22) Kasacja - Remigiusz Mróz
23) Kochając pana Danielsa - Brittainy C. Cherry
24) Król Kruków - Maggie Stiefvater
25) Królowa Tearlingu - Erika Johansen
    
26) Królowie przeklęci. Tom 1 - Maurice Druon
27) Lato drugiej szansy - Morgan Matson
28) Lawendowy pokój - Nina George
29) Legenda. Rebeliant - Marie Lu
30) Lolita - Vladimir Nabokov
    
31) Magonia - Maria Dahvana Headley
32) Mara Dyer. Tajemnica - Michelle Hodkin
33) Miecz Lata - Rick Riordan
34) Między książkami - Gabrielle Zevin
35) Miłość w czasach zagłady - Hanni Munzer
    
36) Monument 14. Odcięci od świata - Emmy Laybourne
37) Na ostrzu noża - Patrick Ness
38) Niezgodna - Veronica Roth
39) Obca - Diana Gabaldon
40) Oskar i pani Róża - Eric-Emmanuel Schmitt
    
41) Ósme życie (dla Brilki) - Nino Haratischwili
42) Osobliwy dom pani Peregrine - Ransom Riggs
43) Parabellum. Prędkość ucieczki - Remigiusz Mróz
44) Piąta fala - Rick Yancey
45) Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta - Claire North
    
46) Pisane szkarłatem - Anne Bishop
47) Porwana pieśniarka - Danielle L. Jensen
48) Projekt "Rosie" - Graeme Simsion
49) Pułapka uczuć - Colleen Hoover
50) Razem będzie lepiej - Jojo Moyes
    
51) Ścieżki północy - Richard Flanagan
52) Siedem minut po północy - Patrick Ness, Siobhan Dowd
53) Siła trucizny - Maria V. Snyder
54) Służące - Kathryn Stockett
55) Stalowe serce - Brandon Sanderson
    
56) Szczygieł - Donna Tartt
57) Wayward Pines. Szum - Blake Crouch
58) Wieczna księżniczka - Philippa Gregory
59) Władczyni rzek - Philippa Gregory
60) Wszechświat kontra Alex Woods - Gavin Extence
    
61) Wszechświaty - Leonardo Patrignani
62) Wszystko, co lśni - Eleanor Catton
63) Wybacz mi, Leonardzie - Matthew Quick
64) Wybrana - Naomi Novik
65) Wyznaję - Jaume Cabre
    
66) Zabić drozda - Harper Lee
67) Żelazny król - Julie Kagawa
68) Złodziejka książek - Markus Zusak
69) Z mgły zrodzony - Brandon Sanderson
70) Za ścianą - Sarah Waters
    
71) Sabriel - Garth Nix
72) Tak blisko... - Tammara Webber
73) Szare śniegi Syberii - Ruta Sepetys
74) Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan
75) Portret Doriana Graya - Oscar Wilde
    
76) Grim. Pieczęć ognia - Gesa Schwartz
77) Miłość i kłamstwa - Cecelia Ahern
78) Piękne istoty - Kami Garcia, Margaret Stohl
79) Motyl - Lisa Genova
80) Miniaturzystka - Jessie Burton
    
81) Miasto zagubionych dusz - Cassandra Clare
82) Kosogłos - Suzanne Collins
83) Dziedzictwo ognia - Sarah J. Maas
84) Harry Potter i Zakon Feniksa - J. K. Rowling
85) Bez skazy - Sarah Shepard
    
86) Klucz niebios - James Frey
87) Czy wspominałem, że cię potrzebuję? - Estelle Maskame
88) Szklany miecz - Victoria Aveyard
89) Mechaniczny książę - Cassandra Clare
90) Kamień i sól - Victoria Scott
    
91) Dziesięć płytkich oddechów - K. A. Tucker
92) Małe życie - Hanya Yanagihara
93) Pandora - Mike Carey
94) Paragraf 22 - Joseph Heller
95) Ból za ból - Jenny Han, Siobhan Vivian
    
96) Promyczek - Kim Holden
97) Alive. Żywi - Scott Sigler
98) Strażniczka książek - Mechthild Glaser
99) Ocean na końcu drogi - Neil Gaiman
100) Simon oraz inni Homo Sapiens - Becky Albertalli

10 komentarzy:

  1. Widzę, że wybrałaś wiele ciekawych pozycji - kilka z nich mam za sobą, niektóre wspominam milej, inne gorzej. Jest też parę moich marzeń czytelniczych - "Wyznaję" to moje absolutne must read!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo wybranych przez Ciebie pozycji już czytałam i bardzo miło je wspominam. Całkiem niedawno zapoznałam się z ,,Dworem Cierni i Róż" i całkowicie się zakochałam w tej historii. ,,Pisane szkarłatem" i ,,Porwaną pieśniarkę" również uwielbiam :) A ,,Z mgły zrodzony" to mistrzostwo samo w sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze blogger zaczyna mnie irytować mam ten sam problem ze zdj jak ty i tylko ciśnienie sobie podnoszę pisząc post.
    Co do książek ułożyłaś naprawdę świetną listę polecam ci szczególnie Kochając pana Danielsa i Kosogłos, jak przeczytasz Pułapkę uczuć porównaj sobie do ''Danielsa'', bo moim zdaniem są dość podobne ;)

    Fluff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jak wyskakuje komunikat o zdjęciach to go ignoruję, daję "zamknij" i wszystko działa.

      Usuń
  4. Ooo, widzę, że same ciekawe książki. "Złodziejka książek" i "Baśniarz" to dwie niesamowite książki, które trzeba przeczytać bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja tylko 5 z Twojej listy ... ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam już za sobą przeczytane kilka pozycji z Twojej listy :D Przede wszystkim polecam Cinder!!! To taka cudowna książka!! Zresztą, ja kocham całą Sagę!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3
    Złodziejka książka to z kolei bardzo poruszająca i specyficzna książka, też ją oczywiście polecam ^_^
    Siła trucizny! Ciekawa akcja, świetni bohaterowie! <3
    Obca jest obszerna, ale obfituje w zaskakującą akcję opisaną bardzo szczegółowo :D I do tego tłem jest przepiękna Szkocja <3 <3
    Życzę powodzenia w czytaniu! ^_^

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie przeczytaj Monument 14. Uwielbiam tę książkę, a wydaje mi się, że bardzo mało osób ją czytało...
    Z Twojej listy nie czytałam zbyt wielu książek, ale mogę polecić również "Piękne Istoty". Czytałam dość dawno, ale pamiętam, że bardzo mi się podobała.
    A co do Niezgodnej, to również bardzo dobra pozycja, tylko ten Tobias.... nie znoszę kolesia, mógłby od czasu do czasu się zamknąć i przestać zgrywać Supermana, który zgubił pelerynę, bo wkurzający był okropnie....
    Powodzenie w realizowaniu listy!
    ~MrocznaKosiarka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ugh, strasznie mnie denerwują te nowe ustawienia bloggera, które uniemożliwiają opublikowanie niektórych zdjęć w postach :/ Gorąco polecam ci Cinder, do której początkowo byłam negatywnie nastawiona, a potem się zakochałam. Baśniarz jest bardzo specyficzną powieścią, ale przy zakończeniu płakałam jak bóbr i nie mogłam się powstrzymać. Wiele z książek, które chcesz przeczytać, również mam na swojej liście. Ach, tyle książek do przeczytania, a czasu tak mało...

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  9. Porwana pieśniarka jest super, tak samo jak piąta fala. Więc naprawdę polecam :D
    Widzę, że masz kilka tytułów, które i ja bym chciała przeczytać :D
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń