sobota, 16 lipca 2016

#104 Mid-Year Book Freak Out // BOOK TAG

Cześć wszystkim!

Jak tam mijają wakacje? Właśnie uświadomiłam sobie, że to już połowa roku i że wypadałoby podsumować jakoś te sześć miesięcy naszego czytelniczego życia. Wpadłam na amerykańskim booktubie na "Mid-Year Book Freak Out TAG" i od razu mi się spodobał. Nie widziałam go nigdzie na blogosferze, tym bardziej polskiej, więc postanowiłam, że fajnie byłoby wnieść coś takiego i do nas. Zapraszam serdecznie do TAGu i jeśli chciałabyś zrobić coś takiego u siebie, a nie ma cię w nominowanych - nie krępuj się! Ty też jesteś nominowana! :)

1. Najlepsza książka, jaką do tej pory przeczytałaś w 2016
Kiedy popatrzyłam na to pytanie, wiedziałam, że to miejsce przypadnie mojemu cudownemu "Marsjaninowi"! Kocham tę historię całym sercem i zdecydowanie jest to najlepsza książka, jaką do tej pory udało mi się przeczytać w tym roku. Fabuła jest oryginalna, styl pisania wręcz fenomenalny, no i oczywiście najlepsi na świecie bohaterowie!

2. Najlepsza kontynuacja, jaką przeczytałaś do tej pory w 2016
Wiecie co? Z mojego małego riserdżu wynika, że w tym roku, przez te siedem miesięcy przeczytałam jedynie cztery kontynuacje. Ta... Czy kiedyś mówiłam, że jestem dobra w kończeniu serii? Nie? To dobrze, bo nie jestem. No, ale przynajmniej nie muszę się długo zastanawiać, bo na miano najlepszej kontynuacji tego roku bez dwóch zdań zasługuje "Korona w mroku" Sarah J. Maas.

3. Książka, która niedawno została wydana i którą bardzo chcesz przeczytać
Jeśli kiedykolwiek skomentowałam wasz post z zapowiedziami czytelniczymi na lipiec to na pewno wspomniałam o "Mroczniejszym odcieniu magii" V. E. Schwab. Ta lektura była tak zachwalana na zagranicznym booktubie (szczególnie przez jessethereader, którego ubóstwiam!), że koniecznie muszę się z nią zapoznać. Jeśli z kolei śledzicie mojego Instagrama to wiecie, że już tę książkę u siebie mam :)

4. Premiera w drugiej połowie 2016, na którą najbardziej wyczekujesz
Kolejna głośna premiera zza oceanu to "Six of Crows" Leigh Bardugo, która w Polsce ma mieć swoją premierę we wrześniu 2016 pod tytułem "Szóstka wron". Do tego dochodzi jeszcze premiera "Harry Potter i Przeklęte Dziecko", która datowana jest na 22 października 2016, "Never never" Colleen Hoover i Tarryn Fisher oraz "Moje serce i inne czarne dziury" Jasmine Warga (3 sierpnia 2016),

5. Największe rozczarowanie
Zdecydowanie "Obsydian", który czytałam na początku roku. Styl autorki był prymitywny, a historia prosta jak pyry z gzikiem. Osobiście "Zmierzch" znam tylko z filmów (tak, to ta co nie ogląda ekranizacji przed książką!), ale z tego co wiem, dużo sytuacji w "Obsydianie" jest zaczerpniętych właśnie z tej sagi. No i Daemon! Ugh, jak ja gościa nie znoszę!

6. Największa niespodzianka
Myślę, że wpiszę tu dzieło polskiej pisarki Moniki Kowaleczko-Szumowskiej, dokładnie jej "Galop '44". Dla tych, którzy nie zapoznali się z historią - zróbcie to, koniecznie! Spodziewałam się czegoś źle napisanego (niestety moje uprzedzenie do polskich pisarzy jeszcze nie minęło), a historia miała być po prostu sucho podana. A tu proszę! Świetnie napisana powieść, bardzo przejmująca i przede wszystkim pouczająca. Polecam ludziom, którzy choć trochę interesują się Powstaniem Warszawskim :)

7. Najlepszy nowy autor (który dopiero zdebiutował lub którego dopiero poznałaś)
Jay Kristoff! Jego kunszt pisarski jest niesamowity, a coś czuję, że mało osób go u nas zna. Właśnie kończę jego "Tancerzy burzy" i muszę powiedzieć, że autor ma prześwietny styl, a historie, które pisze, są naprawdę wciągające. Dla tych, którzy troszkę szperają po zagranicznym booktubie - jest to współautor bardzo głośnej pozycji "Illuminae", którą napisał z Amie Kaufman :)

8. Najnowszy fikcyjny crush
Nawet nie wiecie, jak bardzo chciałabym mieć crushe, postacie, o których mogę gadać w kółko i w kółko i nigdy mi się nie znudzi. Niestety ze mną jest tak, że trudno podbić moje serducho, nawet tym bohaterom napisanym. Jednak jednemu z nich totalnie udało się zawładnąć moimi uczuciami i mówię tu o Marku Watneyu, który ma tak fantastyczne poczucie humoru, że od razu skradł moje serce!

9. Postać, którą ostatnio polubiłaś
Bardzo polubiłam Lou z "Zanim się pojawiłeś". Mimo że przy lekturze nie wylałam morza łez, tak jak niektórzy mi zapowiadali, ale spędziłam przy niej naprawdę miło czas, napawając się naprawdę fajnym stylem pisania Jojo Moyes. A jeśli chodzi o samą Lou - kto nie chciałby mieć ją za przyjaciółkę, szczególnie z tymi trzmielowymi rajstopami!

10. Książka, którą zmusiła cię do płaczu
Niestety, to miejsce pozostawię puste. Miałam nadzieję, że "Zanim się pojawiłeś" wyciśnie ze mnie morze łez, ale nic a nic się nie stało. Wychodzi na to, że strasznie ciężko zmusić mnie do płaczu, więc jeśli macie dobre wyciskacze łez to koniecznie podzielcie się tym w komentarzach!

11. Książka, dzięki której poczułaś się szczęśliwa
Nawet nie wiecie, jak skakałam, kiedy otworzyłam swoją paczkę z "Mroczniejszym odcieniem magii"! Niby trochę naginam zasady, bo nie przeczytałam jeszcze tej książki, ale napełniła mnie taką radością, że nie mogłam jej tutaj nie wstawić! A jeśli chodzi o książkę przeczytaną, co mogłabym tu innego dać jak nie cudownego, jedynego w swoim rodzaju "Marsjanina"?

12. Najpiękniejsza książka, jaką w tym roku zdobyłaś
Moje piękne wydanie "Damy kameliowej" Aleksandra Dumas, cudowna twarda oprawa, fioletowa ze złotymi elementami. A jej grzbiet! Jeszcze cudowniejszy niż okładka :) Dziękuję zatem mojemu koledze, który zdecydował się kupić mi to właśnie wydanie na Dzień Kobiet. Jest przepiękne!

13. Jaką książkę musisz przeczytać przed końcem 2016?
Zdecydowanie "Grę o Tron" George'a R. R. Martina. Niby nic się nie szykuje, ale po prostu tyle już stoi na mojej półce, że nie mogę już dalej oglądać serialu bez czytania pierwowzoru. Fajnie by było, gdyby jeszcze udało mi się skończyć całą serię o "Percym Jacksonie i Bogach Olimpijskich", "Piętnaście pierwszych żywotów Harry'ego Augusta" i oczywiście "Osobliwy dom pani Peregrine", którego to ekranizacja wychodzi pod koniec 2016.

14. Największe blogowe/booktubowe/bookstagramowe odkrycie tego roku
Ciężko mi stwierdzić. Wszystkich blogerów i booktuberów, których oglądam, bardzo cenię i chyba nie potrafię wybrać mojego odkrycia tej części roku. Ale moim największym mediowym odkryciem była chyba Laura Lee ;) Jest to tak ciepła i cudowna osóbka, że nie sposób jej nie lubić! Do tego jest po prostu przepiękna, aż miło się patrzy!

Nominuję:
1. Ninę z Impresjalnie
2. Mroczną Kosiarkę z W krainie Białych Kruków 
3. Dziewczyny z bookish pearls
4. Justynę z Z miłości do książek
5. Ann Wars z Namalować świat słowami

34 komentarze:

  1. O tak ! W pełni zgadzam się co do "Korony w Mroku" (kocham Szklany tron <3). Widzę, że też oglądasz jessethereader i tak samo jak ja masz chrapkę na panią Schwab , którą tak wychwala :). Podobne miałam też odczucia względem "Galopu 44", który okazał się naprawdę ciekawą i wartościową lekturą . Za Jaya Kristoffa mam zamiar się niedługo zabrać , bo "Tancerze Burzy" już długo stoją na mojej półce i się kurzą...W moim wakacyjnym TBR pojawiła się "Gra o Tron" , więc będziesz mogła luknąć na moją ocenę jak już ją przeczytam (Boże, tyle książek, a tak mało czasu). Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasz stare, dobre pyry z gzikiem ;)
    Mnie też ciężko zmusić do płaczu, jeszcze nigdy żadnej książce się to nie udało... Chyba jestem po prostu mało wrażliwa....
    A wydanie "Damy Kameliowej" po prostu przepiękne!
    Też powinnam wreszcie zabrać się za "Grę o Tron", ale książek tak dużo, a czasu tak mało ;)
    I bardzo dziękuje za nominację, a że tagi bardzo lubię, to z chęcią odpowiem na pytania :D
    ~MrocznaKosiarka

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tag ^^ Jeśli "Korona w mroku" ci się spodobała, to na pewno oczarują cię też następne części. Też ze zniecierpliwieniem czekam na nową część Harry'ego Pottera, ale jak na razie jestem nieco rozczarowana opisami sztuki, które znalazłam w internecie :/ Mam nadzieję, że, gdy zostanie wydana na papierze okaże się, że obawy były niepotrzebne.
    Pozdrawiam, Nuki

    OdpowiedzUsuń
  4. Do mnie też właśnie dotarł ,,Mroczniejszy odcień magii" i jestem w trakcie czytania! :)
    Pozdrawiam,
    GeekBooks

    OdpowiedzUsuń
  5. Super tag :)
    Mnie (niestety) nie jest trudno zmusić do płaczu i jak czytam coś smutnego...
    to później widać, że płakałam xD Dlatego rozwiązaniem jest czytanie bardziej
    wesołych książek.
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wylałam strumienie łez na ''Zanim się pojawiłeś''.Ta książka była cudowna! Bohaterowie świetni i bardzo realni.Lou jest postacią,którą po prostu uwielbiam. :)
    Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację ^^ "Zanim się pojawiłeś" strasznie mną wstrząsnęło i kompletnie załamało, więc z jednej strony strasznie Ci zazdroszczę, że tak mocno tego nie przeżyłaś. Ale muszę zdobyć takie trzmielowe rajstopy *.*
    Również wyczekuję na "Never, never", bo już prawie nic wydanego w Polsce autorstwa Colleen Hoover mi nie pozostało :( Za "Osobliwy dom pani Peregrine" pewnie zabiorę się dopiero na tydzień przed premierą ekranizacji (zawsze wszystko zwalam na ostatnią chwilę xD)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny TAG:) Pierwszy raz o nim słyszę u bardzo mnie zaintrygował. Książka A. Dumas rzeczywiście śliczna. Czytałam z tej serii wydawniczej Hrabinę Cosel:) Polecam tobie ją również:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też kocham całym sercem Marsjanina... i oczywiście Marka <3
    Laurę Lee pokochało chyba wiele osób. Myślę, że to za sprawą Anity!
    Świetny TAG!

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. W Obsydianie tylko Daemon był tak bardzo irytujący. A później jest już wszystko inaczej, lepiej! Uważam, że gdybyś dałaś szanse (o ile nie dałaś) całej serii, polubiłabyś Daemona. Patrząc teraz pod kątem przeczytanych całych pięciu tomów, pierwsza część dla mnie początkowo była ciężka bo nie miałam do czynienia z piórem autorki, jednak gdy czytałam dalej to... przepadłam. Dla Ciebie może to być prymitywny język, ale na moje oko, gorsza jest S.Meyer autorka Zmierzchu, o którym wspomniałaś. Ja jej nie potrafię czytać. Po prostu jej język mnie odpycha. A film z przyjemnością mi się oglądało. ;)
    Pozdrawiam ciepło. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie zgadzam się, co do "Korony w mroku"! Cała seria Szklanego tronu jest genialna. Jestem w trakcie czytania 4 części i to jest również wielkie WOW :D Czuję, że jestem jedyną osobą, która nie czytała "Marsjanina", muszę nadrobić tę książkę koniecznie, bo ma same pozytywne opinie!
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny TAG książkowy.
    Okropnie nie podoba mi się okładka "Marsjanina", bo facet na zdjęciu przypomina z twarzy mojego (nie)kolegę z podstawówki.
    O pozostałych książkach wiem niewiele albo nic.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nowa książka ,,Never never'' Hoover to coś na co również ja czekam, aczkolwiek chyba bardziej wyczekuje kontynuacji ,,Porwanej pieśniarki'', która ma mieć premierę już za cztery dni! Przy ,,Zanim się pojawiłeś'' wylałam mnóstwo łez ( co zdarzyło mi się pierwszy raz) i także polubiłam Lou. Była bardzo dobrze wykreowaną postacią i w końcu nie irytowała mnie tak jak wszystkie inne damskie bohaterki.
    Pozdrawia Dominika z Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja płakałam i to bardzo przy Zanim się pojawiłeś. <3
    Mam dokładnie takie samo zdanie o Obsydianie (i nawet się zrymowało xD). Tak jakbym czytała drugi Zmierzch, a poza tym relacja dwójki głównych bohaterów była aż do bólu przewidywalna.
    Bardzo fajny TAG, pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam źadnej książki, które wymieniłaś, ale mam zamiar sięgnąć po Zamim się pojawiłeś i Galop 44. U mnie łzy wycisnęła książka Czas Wojny, była naprawdę piękna
    Buziaczki, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. "Galop' 44" - jestem poważnie zaintrygowana :) skoro tak polecasz na pewno poszukam w bibliotece.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też czekam na nową cześć ,,'ego Pottera". Chociaż co się dziwić, wszyscy Potterheads już się niecierpliwią :D A za ,,Zanim się pojawiłaś" mam plan się zabrać i jesteś pierwszą osobą, u której czytam, że nie płakała!

    Werisa - vverisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojejku, bardzo dziękuję za nominację ♥ Na pewno gdy znajdę chwilę wolnego czasu odpowiem na ten tag :) Marsjanin jest genialny, a szczególe humor Marka! Mi właśnie "Korona w mroku" nie za bardzo podpadła do gustu, wolę pierwszy tom :/ Konicznie musisz przeczytać Grę o Tron! Cieplutko pozdrawiam ♥ Nina z bloga impresjalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. "Mroczniejszy odcień magii", "Szóstka wron", "Never never", "Moje serce i inne czarne dziury" - za te książki przybijam piąteczki, bo też nie mogę się doczekać, aż je przeczytam. ;)
    A co do morza łez - ja jeszcze wylałam je (poza "Zanim się pojawiłeś") na "Wsystkich jasnych miejscach" ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Starznie zazdroszczę Ci "Mroczniejszego odcienia magii". Ja wczoraj złożyłam zamówienie na Arosie i dostanę swój egzemplarz we wtorek (mam nadzieję) i od razu biorę się za czytanie :D I też czekam na "Never never", bo uwielbiam Hoover - liczę na to, że w duecie też wypadnie świetnie :) "Gra o tron" jest niesamowita - a każdy kolejny tom jest jeszcze lepszy ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak, "Marsjanin" jest świetny :D Chętnie przeczytam "Galop 44", bardzo lubię historię, więc to coś dla mnie ;)
    Też "Gra o tron" czeka na mnie już od kilku miesięcy, muszę za nią w końcu zabrać.
    Często zdarza mi się płakać podczas czytania książki, więc moje rady chyba Ci nie pomogą :(
    Pozdrawiam *.*

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj, ja też czekam na Przeklęte dziecko :D. Obsydiana na razie przeczytałam kilkadziesiąt stron i niewiele mogę powiedzieć, ale książka w sumie zrobiła wielki szał :o. Okładka rzeczywiście ciekawa! Podoba mi się ten TAG :D
    Pozdrawiam!

    #SadisticWriter
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale fajny tag :) Kurde, widzę, że nie jestem jedyną osobą którą tak bardzo jara "Mroczniejszy odcień magii" <3 właśnie w piątek dostałam paczkę i nie mogę się napatrzeć na te cuda, które zamówiłam :D
    Może kiedyś wykonam u siebie ten tag, bo jest genialny.
    Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za miłe słowa na moim blogu!
    Book Princess

    http://lovelybookprincess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny tag i cudownie, że wprowadziłaś go do polskiej blogosfery. :3 Też uwielbiam "Marsjanina" i Marka. <3

    OdpowiedzUsuń
  25. też bardzo ciekawi mnie Mroczniejszy odcień magii, a paczka z arosa (ale z inną zawartością) będzie u mnie jutro lub pojutrze. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Również bardzo, bardzo polubiłam Lou! To niezwykle ciepła postać. Czuję też pewne podobieństwo między nami...bo ja także przepadam za dziwacznymi ubraniami... :P
    Bardzo fajny TAG! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Również mam to wydanie "Damy Kameliowej" - interesująca powieść, btw. Z tej serii mam również "Dumę i Uprzedzenie" - cudne wydanie z wstążką :) "Gra o Tron" u mnie też kisi się na półce :/
    Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj! Pewnie kojarzysz nowy blog "Zniewolone Treścią". Jestem jedną z nich, właśnie założyłam swój samodzielny blog, zamierzam tam m.in. publikować swoją twórczość, zapraszam do czytania i komentowania! ;)
    http://pustaliteratka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Haha, Lou nie dało się nie polubić :)) Była mego sympatyczną osóbką - ale w niektórych momentach irytowała mnie niemiłosiernie :')
    U mnie było inaczej z "Zanim się pojawiłeś". Nie płaczę przy książkach, a tę skończyłam około godziny drugiej w nocy, a równo o trzeciej dwadzieścia - skończyłam przeklinać xd :') Trzeba sobie jakoś radzić, c'nie? :D
    Bardzo fajny TAG,
    pozdrawiam,
    Ami.
    Osobisty ósmy księżyc

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie czytam "Koronę w mroku" i o jeju, jeju, jeju! Kocham tą serię :D
    To co stworzyła Sarah J. Maas jest niesamowite! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. dziękujemy bardzo mocniutko za nominację do tego świetnego tagu, niedługo na pewno pojawi się na naszym blogu! ♥

    OdpowiedzUsuń
  32. Też w tym roku udało mi się "poznać" Laurę Lee :)
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://bojakochamczytacksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nigdy wcześniej nie widziałamtego tego tagu, a pytania są bardzo ciekawe. Koniecznie musze zrobić go na swoim blogu.
    Pozdrawiam serdecznie:)
    http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. "Marsjanin", powiadasz? Ten cytat z cyckami z tej książki wręcz mnie rozłożył.
    I czytaj "Grę o tron"! Bo się obrażę! :D
    Pozdrawiam Cię gorąco,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń