sobota, 27 sierpnia 2016

#110 Król Kruków - Maggie Stiefvater


★★★★★★★★★☆
KRÓL KRUKÓW | ZŁODZIEJE SNÓW | WIEDŹMA Z LUSTRA | THE RAVEN KING

Na samym początku chcę was przeprosić za ten mój prawie miesięczny, zupełnie nieoczekiwany urlop na blogu. Nie miałam zbytnio ochoty nic pisać, ale teraz, po cudownym wypoczynku (który niestety nie upłynął mi dobrze czytelniczo) mam więcej motywacji niż kiedykolwiek! Dlatego zapraszam was teraz do recenzji książki, którą dokończyłam na początku tego miesiąca :)

Niekiedy niegroźne zafascynowanie jakimś tematem może się przerodzić w coś większego, w chorą fascynację. Może spowodować zawalanie szkoły, odpuszczanie życia towarzyskiego tylko dla dalszych poszukiwań, drążenia tematu. Coś o tym może powiedzieć Gansey, uczeń elitarnej szkoły dla chłopców, który pochłonięty jest poszukiwaniami mitycznego króla, który leży gdzieś na linii mocy. Sprowadza go to do małego miasteczka, w którym, razem ze swoimi przyjaciółmi i nowo poznaną Blue, która jest naprawdę specyficzną osobą, kontynuuje szukanie czegoś, co zdaje się być ulotne niczym wiatr.

Przedstawiony wyżej opis to mniej więcej lekkie, bezspojlerowe streszczenie książki, która po prostu zawładnęła moim sercem. Nigdy nie spotkałam się z taką tematyką, choć na pozór mogłaby się wydawać nieco nudnawa. Nie dajcie się zwieźć, bo za tym stoi naprawdę niesamowita powieść, pełna akcji, której jednocześnie nie ma za dużo, świetnych bohaterów, którzy jednak są tak realni, że możemy bez problemu się z nimi utożsamić i przede wszystkim wspaniałej przyjaźni.


Ale świetność w tej książce nie leży w wartkiej akcji czy dobrze wykreowanych wątkach. Cała magia "Króla kruków" to według mnie tylko i wyłącznie przefenomenalny styl pisania autorki. Nie wiem co się dzieje, ale ostatnio zaczynam po prostu dostrzegać te detale, których nie widzi zwykły czytelnik, który z pisaniem raczej nie ma za wiele wspólnego. Zaczęłam zauważać te wszystkie szczegóły, najmniejsze informacje o bohaterach, które Maggie wplatała w tekst. To właśnie ona sprawiła, samą swoją osobą i swoim słowem, że klimat tej powieści jest magiczny.

Oczywiście nikt nie mógł zapomnieć o bohaterach! Stiefvater jest mistrzynią kreowania niezwykle urzekających, osobliwych i wyróżniających się bohaterów. Nie zdajecie sobie sprawy, jak to pomaga utożsamić się z charakterem, kiedy autorka podzieliła się z nami ich lękami, przeszłością czy drobnymi, śmiesznymi cechami czy historyjkami. Dzięki temu wszystkiemu, dzięki wkładowi jej pracy mogliśmy pokochać Ganseya, Adama, Ronana i poczuć sympatię do ekscentrycznej i lekko dziwnej Blue.

Wiem, że autorka ma tylu wrogów co zwolenników, dlatego szanuję każdą opinię na jej temat. Tak samo zresztą naczytałam się sprzecznych opinii o "Królu Kruków", dlatego żeby wystawić swoją opinię musicie po prostu sami ją przeczytać. Gwarantuję jednak, że to nie będzie czas stracony, bo nawet jak nie spodoba wam się całość, zawsze znajdziecie w tej książce wiele zalet!

Autor: Maggie Stefvater
Tłumaczenie: Małgorzata Kafel
Oryginalny tytuł: The Raven Boys
Data wydania: 2013-10-04
Strony: 487
Grzbiet: 3,5 cm
Czas czytania: ? dni

17 komentarzy:

  1. Ostatnio bardzo często trafiam na "Króla Kruków" w internecie i mam coraz większą ochotę aby zagłębić się w historie :)
    Pozdrawiam
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam na nią ochotę, jednak nie wiem, czy teraz by mi się spodobała :) Nie wykluczam jej całkowicie, jednak na razie sobie ją odpuszczę :)
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę już od dłuższego czasu chcę przeczytać, ale najpierw muszę się zabrać za Drżenie tej samej autorki :P Ta książka bardzo mnie ciekawi i słyszałam o niej wiele pochlebnych opinii. Do tego strasznie podoba mi się jej okładka :D
    Świetna recenzja :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ostatnio jest niestety trudno dostępna. Gdy tylko wydawnictwo wznowi tę serię, od razu zabieram się do czytania. Uwielbiam książki z dobrze wykreowanymi bohaterami! :D
    Mam nadzieję, że dzięki wypoczynkowi będziesz miała jeszcze więcej siły na pisanie tak genialnych postów, jak zawsze! *o*

    Pozdrawiam Cię naprawdę gorąco,
    Izzy z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszę o tej książce tak wiele dobrego i oto kolejna pozytywna recenzja. Chyba pora się do niej uśmiechnąć...

    dianasbookishstuff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio wszyscy zachwalają tę książkę, a ja nadal nie czytałam tej serii. Na szczęście autorkę znam, bo czytałam jej inne książki. Z tego co się orientuję, trudno teraz dostać w księgarniach egzemplarz tej powieści... Ale jak gdzieś spotkam, z pewnością zakupię!
    Pozdrawiam, Nat z natalie-and-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam przyjaźń między chłopakami w tej książce. <3
    Okładka jest wprost cudowna i stoi na honorowym miejscu na mojej półce. :)
    Autorka urzekła mnie klimatem w swojej książce i zgadzam się z Tobą, że był po prostu magiczny. :)
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie w tej książce zdecydowanie najbardziej urzekli cudowni bohaterowie. Myślę, że gdyby nie oni, "Król kruków" mógłby mi się podobać trochę mniej, ale ostatecznie myślę, że to świetna historia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak tylko będę miała okazję, sięgnę po tę powieść :) Właściwie już od jakiegoś czasu wszędzie jej szukam, a gdy raz akurat ją znalazłam okazało się, że zwyczajnie nie wzięłam portfela z domu i nie mogłam jej kupić -,-' Eh, ciężkie życie książkoholika XD
    W większości spotykam się z pozytywnymi recenzjami "Króla kruków", więc coraz bardziej chcę go przeczytać, ale jednocześnie coraz wyżej podnoszę mu poprzeczkę. Zaczynam się bać, że będzie to dla niego za wysoko, a ja się znowu rozczaruję :/

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  10. Po przeczytaniu "Drżenia" nie mam ochoty na twórczość autorki, zdecydowanie nie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej :) Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Zapraszamy na: https://ourbooksourlive.blogspot.com/2016/08/2-i-3-liebster-blog-award.html
    Pozdrawiamy Hayles i Alice

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio bardzo dużo słyszałam i czytałam o tej książce. Były to same pozytywne opinie, więc mam nadzieje, że ta książka szybko trafi w moje ręce :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie cuś, to nie dla mnie. Bardziej mój brat czy koleżanka by przeczytali. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie czytałam, ale fabuła i to jak książkę zachwalasz skutecznie zachęca, by ją przeczytać. Może niekoniecznie mój klimat, bo fantastyki już dawno nie ruszałam, ale dobrze wiedzieć, że coś ciekawego dzieje się w tym gatunku literackim :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham "Króla kruków" i jestem nim oczarowana! <3 Co prawda drugi tom mnie rozczarował, ale trzeci znów obudził te uczucia co pierwsza część, więc zaczęłam czwartą i zobaczymy co będzie, ale nie wierzę, by zakończenie mogłoby być złe :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja wciąż nie jestem przekonana do tej serii. Może na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam ten tytuł na swojej liście, więc na pewno prędzej czy później do tej książki zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń