niedziela, 18 września 2016

#112 Polski Book TAG (autorski)

Cześć kochani!

Nie wiem, czy też czasami tak macie, ale ja owszem - siedzę sobie w pokoju i czytam/oglądam booktube'a/kontempluję, aż tu nagle dostaje oświecenia. W głowie zaczynają się rodzić rożne pomysły, nieraz zupełnie irracjonalne, a niektóre wprost nie do odparcia. Jednym z takich pomysłów był pomysł na ten TAG. To mój pierwszy autorski TAG, także przepraszam za małe niedociągnięcia, ale sami rozumiecie ;) Jeśli ten post wam się spodobał, ale nie znaleźliście się w nominowanych, to śmiało, róbcie to u siebie i miejcie taką zabawę, jaką miałam ja przy tworzeniu pytań :)

1. Ulubiona polska książka
Pamiętacie mój zachwyt nad "Galopem '44"? Właśnie dlatego książka Moniki Kowaleczko-Szumowskiej zasługuje na miano mojej ulubionej. Jeśli tak jak ja lubicie klimaty IIWŚ czy samego Powstania Warszawskiego, zdecydowanie polecam zagłębienie się w tej lekturze, naprawdę warto. Fajni bohaterowie, dobry opis sytuacji i co najważniejsze - możemy się z niej czegoś nauczyć :)

2. Ulubiony polski autor
Ostatnio miałam okazję przeczytać "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego i muszę wam się przyznać, że z chęcią przeczytałabym tę książkę raz jeszcze. Styl autora był naprawdę świetny i mimo że, według mnie, nie dorównuje tym topowym zagranicznym pisarzom, ale Kamyk zdecydowanie jest kimś, kim nasz kraj może się chwalić. Nie dość, że bardzo dobrze pisał, był naprawdę wspaniałym człowiekiem, którego serce należało do ojczyzny. 

3. Ulubione polskie wydawnictwo
Tutaj nie mogłam wybrać wydawnictwa innego jak Otwarte! Ich książki bez wyjątku, zawsze są przecudowne, do tego te boxy subskrypcyjne, które niedawno wprowadzili! Oczywiście jest wiele wydawnictw, które bardzo sobie cenię, na przykład IUVI, SQN czy Uroboros, ale to Otwarte jest na pierwszym miejscu ;)

4. Lubiany przez ciebie klasyk napisany przez Polaka/Polkę
Naprawdę wiele lektur, które są swego rodzaju klasykami, bardzo mi się podobało, ale najlepszy klasyk... Te wszystkie głębokie, dorosłe powieści jeszcze przede mną, ale do tej pory polubiłam się bardzo z wspomnianymi już wcześniej "Kamieniami na szaniec" Aleksandra Kamińskiego czy dawno czytanym przeze mnie "W pustyni i w puszczy".

5. Polski gniot
Narażę się tą odpowiedzią na gniew wielu z was, ale muszę, po prostu muszę tu wcisnąć "Ja, diablica" Katarzyny Bereniki Miszczuk. Nawet nie jestem w stanie opisać słowami to, jak bardzo się na tej powieści zawiodłam. Liczyłam na fajną, oryginalną historię, zabawną, a dostałam irytujący, miejscami wepchnięty na siłę prostacki humor i niezwykle irytującą bohaterkę, wplątaną w jeszcze bardziej irytujący trójkąt miłosny.

6. Która polska okładka podoba ci się bardziej niż jej zagraniczny pierwowzór?
Uwielbiam nasze polskie wydanie "Maybe Someday" Colleen Hoover. Jest tak cudowne i klimatyczne, że nie trzeba nawet czytać tej książki, wystarczy że spojrzy się na tą zatrważająco piękną okładkę i już czujesz się spełniony. Ale nie, to nie oznacza, że możecie sobie odpuścić czytanie, co to to nie! Bo "Maybe Someday" to nie tylko piękna okładka, ale jeśli chcecie wiedzieć więcej, zapraszam was na recenzję. Do tej kategorii podpinam również "Jeźdźca miedzianego" Paulliny Simons, której książki są wydawane u nas w naprawdę piękny sposób. Głębokie pokłony w stronę obu tych wydawnictw!

7. Jaka książka według ciebie powinna pozostać w oryginalnej okładce?
Zdecydowanie cieszę się, że okładki zarówno "Darów Anioła" jak i "Diabelskich maszyn" zostały zmienione na te oryginalne. Polskie oprawy wyglądały okropnie i aż pluję sobie w brodę, że dwie pierwsze części "Diabelskich maszyn" mam w tej pierwszej polskiej wersji. Na szczęście MAG przejrzał na oczy i podjął świetną decyzję o zmianie szaty graficznej :)

8. Na jaką polską premierę najbardziej wyczekujesz?
Jeśli chodzi o książkę polskiej autorki, czekam na "Uratuj mnie" Ani Bellon, której debiutancka powieść ukaże się 28 września, czyli już niedługo :) Książka zbiera naprawdę różne opinie, ale to fakt, że "Uratuj mnie" było kiedyś książką na wattpadzie, zdecydowanie mnie przyciąga :) Jeśli zaś chodzi o premierę zagranicznej książki, czekam na głośną powieść Leigh Bardugo, czyli "Szóstkę wron"! :)

9. Wolisz krakowskie czy warszawskie targi książki?
Na dany moment mogę tylko potwierdzić, że warszawskie targi są naprawdę fantastyczne, bo niestety, byłam tylko na tych w stolicy. Z tego co wiem, na krakowskich jest podobno lepiej, ale o tym sama się przekonam, bo na targi do Krakowa zawitam już pod koniec października :)

10. Wymień swoich ulubionych polskich booktuberów/blogerów książkowych
Jest zbyt wielu blogerów książkowych żeby wymienić tych najlepszych! Jeśli jednak coś takiego chcecie, kiedyś mogę zrobić zestawienie najlepszych blogów, co wy na to? Jeśli zaś chodzi o naszych rodzimych booktuberów - zrobiłam już o tym post, na który serdecznie was zapraszam. Do tego doszło kilka perełek w postaci Klaudii, Alicji i Pawła! <3

11. Nominacje!
Natalkę z Addicted to books
Geek Girl z Books by Geek Girl
Klaudię z totallbooknerd 7
Amandę z Amanda Says

20 komentarzy:

  1. Wymyśliłaś bardzo fajne pytania, z wielką chęcią na nie odpowiem :) Jeszcze raz dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy tag. Nie obrazisz się, jeśli nominuję sama siebie i zrobię go na moim blogu?
    Nie spodobała ci się "Ja, diablica"!? Poerwszy raz chwyba się z czymś takim spotykam. To jest jedna z moich ulubionych trylogii (chociaż nie przeczytałam jeszcze trzeciej części, ale bardzo chcę :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żartujesz? Rób jak najszybciej! ♥

      Usuń
  3. Świetnie, że podobał Ci się "Galop 44", bo właśnie mam w planach przeczytać tę książkę. Dobrze, że piszesz o "Kamieniach na szaniec". Czytałam ją jako lekturę i dobrze byłoby ją sobie odświeżyć. Ciekawe pytania, gratuluję pierwszego tagu :)

    szczerze-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowicie popieram Cię z książką "Ja, diablica" - miałam dokładnie tak samo! W ogóle cała trylogia to dla mnie jedna wielka porażka -,-

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję kochana ! <3 Jest mi strasznie miło, że zechciałaś mnie nominować do tego TAGu w dodatku autorskiego ! Dziękuję i postaram się go rozesłać na wszystkie strony, bo jest naprawdę kreatywny, coś naszego polskiego ! :D Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post, warto zwracać czytelnikom uwagę na polskich pisarzy i polskie tytuły, bo zauważyłam niestety, że niektóre osoby odrzucają niektóre książki tylko dlatego, że są właśnie polskie. Bardzo zaciekawiłaś mnie książką "Galop 44" i chętnie ją przeczytam! :)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję na nominację. ;) Ciekawe pytania, ale przyznam, że na wiele z nich byłoby mi trudno odpowiedzieć, bo wiecznie mam problem ze słowem "ulubiony" - zwyczajnie ciężko mi wybrać jeden konkretny tytuł, czy autora. ;/ Jak na razie raczej nie przyjmuję żadnych nominacji, ale jeśli będę je nadrabiała, to na pewno będę pamiętała o Twojej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny TAG. Ja nie czytam zbyt wiele książek polskich autorów (praktycznie wcale ich nie czytam xD).
    Te pierwsze okładki z serii DA i DM były naprawdę brzydkie. Drugie wydanie DA też niezbyt mi się podoba (zwłaszcza okładka Miasta Kości), ale za to nowe okładki DM są przepiękne. *.*
    Pozdrawiam! :)

    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe pytanie i ciekawy pomysł na tag. Zgodzę się z tobą, co do okładek Darów Anioła i Diabelskich Maszyn. Cieszmy się, że zostały zmienione.
    Pozdrawiam,
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, od dawna mam ochotę na "Kamienie na szaniec" - może w końcu się skuszę ;)
    A ja chyba nie umiem wybrać ulubionego wydawnictwa :')
    Mi tam "Ja, diablica" się podobała, ale muszę przyznać Ci rację. Ten trójkąt miłosny, ech, szkoda słów. A najbardziej denerwowało mnie "Piotruś". Nie 'Piotrek'. Nie 'Piotr' - tylko PIOTRUŚ.
    Oooojjj, tak. Okładki DA i DM były koszmarne! Teraz też może szału ni robią, ale przynajmniej oczy od patrzenia na nie nie bolą :')
    Nie byłam ani na krakowskich ani warszawskich targach - a szkoda!
    Super TAG wymyśliłaś! :D
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy Tag, niestety ja czytam bardzo mało rodzimej literatury, ale w niedalekiej przyszłości chcę to zmienić.

    Pozdrawiam,
    czytaniamania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy TAG, taki patriotyczny. Chętnie bym kiedyś zrobiła. I również będę na Targach w Krakowie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny tag! Kiedyś na pewno go u siebie zrobię (o ile się nie obrazisz za samonominację...) ;)
    "Galop '44" był pierwszą książką dotyczącą IIWŚ, jaką przeczytałam i bardzo mi się on podobał. Bardzo mądra książka, która w niesamowity sposób pokazuje dramat powstania warszawskiego... "Kamienie na szaniec" to chyba jedna z najważniejszych powieści w moim życiu. Kompletnie zmieniły mój sposób myślenia na niektóre sprawy. A sam Kamiński napisał jeszcze "Zośkę i Parasol" - czytałam tylko fragmentarycznie (to prawdziwa cegiełka), ale jestem gotowa zaryzykować stwierdzenie, że jest to książka równie ciekawa co "Kamienie na szaniec" ;)
    Jeśli chodzi o "Ja diablicę" to jej nie czytałam i nie zamierzam. Po lekturze "Szeptuchy" i "Drugiej szansy" chyba już nigdy nie tknę książek tej autorki o.O

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny TAG. Miło że jest poświęcony polskim książkom i autorom. Mam wrażenie, że czytelnicy nie do końca doceniają polskie twory i raczej zaczytują się w zagranicznych książkach. A wiele jest naprawdę dobrych w Polsce! "Galopu '44" nie czytałam jeszcze, nawet o nim nie słyszałam. Dobrze jest poznać nowy tytuł do zapisania. :) Moim faworytem z książek polskich z pewnością jest "Parabellum" i "Druga szansa". Na wymienionej u ciebie "Ja. Diablicy" bardzo sie zawiodłam, bo o ile pierwszy tom był naprawdę fajny, to niestety każda kolejna coraz bardziej sięgała dna. Trzeciej części chyba nawet nie skończyłam.

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi też „Kamienie na szaniec” bardzo się podobały :) Fajny pomysł z book TAGiem. Widzę, że bardzo lubisz polską literaturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny tag! Zgadzam się, że polskie okładki do "Darów Anioła" i "Diabelskich Maszyn" są okropne- niestety, pierwszy tom "Diabelskich maszyn" mam właśnie w tej brzydkiej okładce :/ no ale trudno, liczy się treść :D
    A na swojej liście do przeczytania już od dawno mam "Maybe someday", mam nadzieję, że niedługo będę miała szansę ją przeczytać! /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi również bardzo podobał się "Galop' 44" Wymyśliłaś ciekawe pytania.
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi również bardzo podobał się "Galop' 44" Wymyśliłaś ciekawe pytania.
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń