poniedziałek, 26 grudnia 2016

#123 Podsumowanie 2k16 - The New Year's resolutions Book TAG

Cześć wszystkim!

Tak. Oto nadszedł ten dzień, na który wszyscy czekaliśmy. Jeżeli jesteście ze mną od początku to wiecie, że na BookBlogu kiepsko ze świętowaniem Bożego Narodzenia (choć ja jako człowiek jestem typowym świątecznym freakiem). Zauważyłam w sobie cechy typowego Rosjanina (nie, nie jestem z Rosji, ale tak się składa, że uczę się rosyjskiego :P), bowiem u mnie na blogu najhuczniej obchodzi się chyba Nowy Rok. Przy tej tradycji też zostanę i razem będziemy odliczać do 2017. 

Jak zwykle na pierwszy ogień idzie tag z moimi noworocznymi postanowieniami. W tej edycji trochę to zmodyfikowałam, bo będę odpowiadać, ale i podsumowywać odpowiedzi z zeszłego roku. To co, zaczynamy? :)

1. Autor, z którym chciałabyś rozpocząć swoją przygodę w nowym roku.
Powodem, dla którego nie za bardzo lubię tagi, jest to, że z reguły powinniśmy dawać po jednej odpowiedzi. Ale jak tu wybrać ulubioną książkę, autora, powieść do przeczytania, kiedy ich jest tak dużo? Mimo wszystko myślę, że wybiorę Donnę Tartt, bo wszystkie jej powieści, które się u nas ukazały, są określane mianem fenomenalnych, więc i ja chciałabym się o tym przekonać ;) A co do odpowiedzi z poprzedniego roku (Jennifer L. Armentrout), przeczytałam jej "Obsydian" i wszem i wobec ogłaszam, że jest to pierwsza i ostatnia książka tej autorki, po którą z własnej woli sięgnęłam.
Znalezione obrazy dla zapytania szczygieł donna
2. Książka, którą chciałabyś przeczytać.
Już od jakiegoś czasu chodzi za mną "Szóstka wron" Leigh Bardugo. Fakt, że zachwycają się tym zarówno polskie, jak i zagraniczne booktuberki, no i podobno jest to drugi "Czas Żniw" (który ja kocham), bardzo mnie do niej przyciąga. Co do odpowiedzi z poprzedniej edycji (Utrata), przeczytałam i więcej takiego błędu nie popełnię - głupia, płytka i totalnie przesłodzona.
Znalezione obrazy dla zapytania szóstka wron
3. Klasyk, który chciałabyś przeczytać.
Tutaj niestety nie jestem w stanie wybrać tylko jednego. "Duma i uprzedzenie" stoi na mojej półce już zdecydowanie za długo, więc wypadało by się z nią zapoznać. Drugą opcją jest "Mistrz i Małgorzata", która ostatnio zdobywa tyle pozytywnych opinii, że koniecznie muszę ją przeczytać! W zeszłym roku na miejscu tych dwóch powieści był "Wielki Gatsby", który, jak się okazało, była naprawdę genialny i poruszający do żywego.
4. Książka, którą chciałabyś przeczytać po raz kolejny.
Myślę, że nikt nie będzie zdziwiony jeśli jeszcze raz upchnę tutaj "Światło, którego nie widać". Była to najlepsza książka 2015, ale chcę przeczytać ją także w przyszłym roku, bo z doświadczenia wiem, że po drugim razie człowiek zauważa dużo więcej detali. Dodatkowo chciałabym odświeżyć sobie "Fangirl" Rainbow Rowell, bo... po prostu mam ochotę na coś cieplutkiego :) W zeszłym roku chciałam przeczytać po raz drugi całą serię "Dotyk Julii", ale niestety nie udało mi się to.


5. Książka, którą masz od wieków i chcesz ją przeczytać w nowym roku.
Jedyną książką, która przychodzi mi na myśl, jest "Rok 1984" George'a Orwell'a. Myślę jednak, że przeczytam ją po "Folwarku zwierzęcym", który mam zadany jako lekturę. W 2015 było to "W szponach mrozu", które na szczęście udało mi się przeczytać i bardzo się z tego cieszę! :)
Znalezione obrazy dla zapytania rok 1984
6. Wielka książka, którą chciałabyś przeczytać.
Jedyna wielka książka, którą bardzo, ale to bardzo chcę poznać, to "Gra o Tron" George'a R. R. Martina. Leży na moim regale już zdecydowanie za długo i w końcu czas, aby ktoś po nią sięgnął. Wielką książką w tamtym roku było "Endgame", które okazało się niezwykle ekscytującą lekturą!
Znalezione obrazy dla zapytania gra o tron książka
7. Autor, którego chcesz przeczytać więcej książek w nowym roku.
Może nie jestem największą fanką Sarah J. Maas, ale zdecydowanie dobrze czyta mi się jej pióro i podziwiam ją za wspaniałe charaktery, które kreuje, więc chcę spędzić z nią jeszcze ten jeden rok :) Mam w planach dokończyć "Szklany Tron" i zacząć jej wychwalany pod niebiosa "Dwór cierni i róż". W edycji poprzedniej na jej miejscu była Cassandra Clare, ale nie przeczytałam jej książek tak dużo, bo jedynie trzy.
Znalezione obrazy dla zapytania książki Sarah j maas
8. Książka, którą dostałaś na święta i chciałabyś przeczytać.
Cała seria Harry'ego Pottera łącznie z "Przeklętym dzieckiem", a w zeszłym roku był to "Powód, by oddychać", czego niestety nie udało mi się zrealizować.
Podobny obraz
9. Seria, którą chciałabyś przeczytać (zacząć i skończyć).
Seria "Dziesięć Płytkich Oddechów" wydaje się idealna na te pytanie, bo została już zakończona, a ja mam wielką ochotę na serię w takich klimatach. W zeszłym roku przypasowałam tu sagę "Pieśni Lodu i Ognia", czyli po ludzku "Grę o Tron", ale ani jeden tom nie został przeze mnie przeczytany (bardzo nad tym ubolewam).
Podobny obraz
10. Seria, którą już zaczęłaś i chciałabyś skończyć w nadchodzącym roku.
Zaczęłam "Percy'ego Jacksona" i niestety, poprzestałam w 2016 na jednym tomie, ale na mojej półce stoi to piękne, nowe wydanie serii, więc nie mogę się oprzeć i na początku 2017 zabieram się za czytanie. W zeszłym roku był to HP, ale nie ruszyłam się z tą serią ani na krok.

16 komentarzy:

  1. Świetny sposób na podsumowanie roku. Ja zrobiłam to w bardziej tradycyjnej formie, pisząc wręcz prozą. :p Ale post z podsumowaniem roku ukaże się u mnie dopiero w Sylwestra. Wiele z książek, o których piszesz, sama mam w planach. "Gra o tron" czeka na mnie już długo, wciąż nie mogę się zabrać za tę cegiełkę. Percy'ego Jacksona warto skończyć - świetna seria (właściwie został mi ostatni tom). :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zarówno ''Rok 1984'' jak i ''Folwark zwierzęcy'' przeczytałam. Mi co prawda bardziej podobała się ta pierwsza pozycja (choć obie mają nieco wspólnych rzeczy), ale Folwark jest nieco prostszy w odbiorze, lżejszy. Polecam obydwie ;)
    ''Szóstka wron'' jest tak pięknie wydana, że ostatnio miałam ochotę ją kupić nie wiedząc o czym jest :P
    Świetny sposób na podsumowanie ^^ Mogę go podkraść ? Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nie krępuj się! :)

      Usuń
    2. No i gotowe. Pomysł był świetny ;)

      Usuń
  3. Czytałam Fan girl i nigdy w życiu nie przeczytałabym jej po raz drugi - strata czasu.
    A serii Pani Tucker nie zaczęłam, ale mam w planach w przyszłym roku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że masz bardzo ciekawe plany na nowy rok. Sama czytając ten post zaczęłam snuć swoje i lekko się pogubiłam. Życzę ci, aby ten kolejny rok spełnił twoje czytelnicze oczekiwania odnoście przeczytania tylu książek :) Chyba dołączę się po części do twojej listy, bo sama większość z niej także mam zamiar przeczytać :D Zwłaszcza jakąkolwiek książkę S.J.Maas ponieważ nic spod jej pióra nie czytałam, zarówno jak i z Cassandry Clare, także mam co nadrabiać :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na podsumowanie roku.
    Mam w planach, żeby w 2017 roku przeczytać "Światło, którego nie widać".

    OdpowiedzUsuń
  6. Za mną również chodzi już od jakiegoś czasu "Szóstka wron" :D Miałam nadzieję dostać ją na święta, ale będę musiała kupić ją sama :D
    Fajny pomysł na podsumowanie :D Ja pewnie zrobię podsumowanie w tradycyjnej formie :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam wielką ochotę przeczytać "Szóstkę wron". Wszystkie te pochlebne opinie tak bardzo mnie nakręciły, że kupiłam sobie tę książkę pod choinkę! Musiałam, wydanie jest cudowne.

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chyba też raczej nie sięgnę po inne książki autorki Obsydianu, ponieważ spodziewałam się ciekawej i niezapomnianej lektury, a dostałam przewidywalny romansik tyle, że z kosmitami w tle. ;/ Słabooo! xD
    Ja czytałam w tym roku "Dwór cierni i róż" i baaardzo mi się spodobał, a w przyszłym zamierzam wreszcie (bo planuję to od naprawdę dłuuugiego czasu) przeczytać Szklany tron.
    Polecam zaczęcie Nowego Roku od Harry'ego, bo jest to moja ulubiona seria i genialna historia. :)
    Pozdrawiam i powodzenia w realizowaniu postanowień! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Mistrza i Małgorzatę" serdecznie polecam, ale "Dumę i uprzedzenie" także dopiero mam przed sobą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Już któryś raz z kolei to piszę, ale "Rok 1984" jest niesamowitą, choć przerażającą książką i bardzo zachęcam do przeczytania, podobnie z resztą jak "Folwark zwierzęcy". HP jest super (nie licząc "Przeklętego dziecka" bo to jakiś szajs) i mam nadzieję, że nadrobisz. ;) A "Szklany tron" sama chciałabym przeczytać. Na pewno nie stracisz też czasu przy "Mistrzu i Małgorzacie", bo to jedna z najwybitniejszych powieści, jakie znam.

    OdpowiedzUsuń
  11. "Duma i uprzedzenie" zdecydowanie godne polecenia, jeden z moich ulubionych klasyków <3 Seria o Percym Jacksonie też jest bardzo fajna, ale czułam się na nią za stara, gdy ją czytałam. Co nie zmienia faktu, że czyta się lekko i przyjemnie :)
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również muszę w końcu przeczytać "Dumę i uprzedzenie", serię Tucker oraz "Mistrza i Małgorzatę". Powodzenia w 2017 roku!

    OdpowiedzUsuń
  13. "Grę o tron" polecam przeogromnie! To ona zaszczepiła we mnie miłość do książek :D
    "Światło, którego nie widać" też chętnie przeczytałabym po raz drugi. Mam nadzieję, że znajdę na nią czas :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też na pewno sięgnę w tym roku po twórczość Donny Tartt, bo i "Szczygieł", i "Tajemna historia" bardzo mnie interesują. "Folwark zwierzęcy" wczoraj skończyłam i byłam zachwycona, ale "Rok 1984" też jest genialny!

    OdpowiedzUsuń