niedziela, 1 stycznia 2017

#126 Najlepsze książki 2016!

Witam was wszystkich, kochani!

Słowem wstępu (ale obiecuję, tym razem krótkiego) - chciałabym wam życzyć, aby ten nadchodzący rok był przede wszystkim zaczytany, szczęśliwy, abyście spełnili wszystkie swoje marzenia i otaczali się ludźmi, których kochacie. Ja na dzisiaj - ostatni już post w podsumowaniu 2k16! - przygotowałam dla was 10 książek, które w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przeczytałam i wywarły na mnie największe wrażenie. Koniecznie pochwalcie się w komentarzu swoją ulubioną książką zeszłego roku! :)


★★★★★★★★★☆
To jedna z tych książek, nad którymi trzeba się zastanowić. Pomyśleć, jaki sens mają zapisane przez autora poszczególne słowa, a jaki sens i morał przekazuje nam całość. To naprawdę piękna historia o beznadziejnej, młodzieńczej miłości i poszukiwaniu własnego siebie.

★★★★★★★★★☆
Kolejna część "Szklanego Tronu" i kolejny raz, kiedy mogę napawać się cudownym stylem pisania Sarah J. Maas, jej ciekawym, barwnym postaciom i przeżywać niesamowite przygody razem z bohaterami.

★★★★★★★★★*☆ (9,5)
Galop '44 to chyba najlepsza polska książka jaką czytałam. Jest niezwykle mądra, pouczająca i przede wszystkim przedstawia nam świat, w którym - gdyby nie poświęcenie naszych przodków - moglibyśmy żyć. Razem z bohaterami pomagaliśmy w Powstaniu Warszawskim i byliśmy światkami wielu śmierci w obronie ojczyzny.

★★★★★★★☆☆☆
Tu właśnie widać, że ocena ocenie nigdy nie będzie równa. Mimo dosyć niskiej oceny jak na to miejsce w rankingu, książka była niezwykła. Myślę, że musiałam po prostu chwilkę pomyśleć o wydarzeniach tam opisanych i dopiero wtedy mogłam dostrzec jej prawdziwe piękno.

Obraz znaleziony dla: jeździec miedziany
6. Jeździec miedziany - Paullina Simons
★★★★★★★★★☆
Tę książkę przeczytałam dosłownie wczoraj i mimo że mam do niej strasznie mieszane uczucia, to coś mi podpowiada, że nie może jej tutaj zabraknąć. Początek był niezwykły, później był lekki spadek akcji, żeby później znowu napakować jej po brzegi. Dodatkowo połączyła mnie taka więź z bohaterami, a ona opowiada o IIWŚ - wiecie, że to uwielbiam! :)

★★★★★★★★★☆
Tej książki również nie mogło tu zabraknąć. "Endgame" było przecudowne, przefantastyczne i chyba nigdy nie nachwalę się tej książki. Dlatego nadal dziwi mnie, czemu "Klucz Niebios" jeszcze nie gości na mojej półce. Ktoś wie? :)

Obraz znaleziony dla: mechaniczny anioł
4. Mechaniczny Anioł - Cassandra Clare
★★★★★★★★★☆
Mimo tej przeokropnej okładki (którą niestety posiadam) książka jest naprawdę przegenialna, dużo lepsza niż "Dary Anioła", a bohaterowie są po prostu świetni. Jeśli jeszcze nie czytaliście, koniecznie to zróbcie!


3. Król Kruków - Maggie Stiefvater
★★★★★★★★★☆
"Finałową trójkę" otwiera przecudowna powieść pani Stiefvater, którą wszyscy mi polecali i te polecenia okazały się słuszne. Książka absolutnie oryginalna, tajemnicza i przede wszystkim opowiadająca o pięknej przyjaźni.


2. Tancerze Burzy - Jay Kristoff
★★★★★★★★★☆
Kristoff to zdecydowanie odkrycie 2016. Mimo że przeczytałam dopiero jedną jego książkę, stał się jednym z moich ulubionych autorów - czekam koniecznie na "Illuminae" w Polsce! No i koniecznie muszę położyć łapki na "Bratobójcy". Jeśli szukacie czegoś oryginalnego z niezwykłym piórem - "Tancerze Burzy" są dla was.

Obraz znaleziony dla: marsjanin
★★★★★★★★★★
Chyba nie ma tu osoby, która nie spodziewałaby się tej książki na podium. Zakochałam się totalnie w stylu pisania Weira, w tej cudownej, oryginalnej historii, a przede wszystkim zakochałam się w Marku Watneyu i jego nieziemskim poczuciu humoru. Jeśli jeszcze nie czytaliście tej przegenialnej lektury (uwaga, początek może być ciężki, szczególnie dla humanistów) to koniecznie nadróbcie zaległości! :)

21 komentarzy:

  1. Mechaniczny anioł i Papierowe miasta to dla mnie totalne dno. ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi pierwszy tom "Endgame" się podobał, ale miałam wrażenie, że jest zbyt chaotyczny, za to drugi był o wiele lepszy :D
    Ostatnio ciągnie mnie do Kristoffa, ale szczerze mówiąc chętniej przeczytałabym wspomniane przez Ciebie "Illuminae" czy "Nevernight". Mam nadzieję, że zostaną wydane w Polsce.
    Mark z "Marsjanina" też skradł moje serce :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę dużo fajnych książek! Chętnie sięgnę w nowym roku po Endgame, do tej pory czytałam tylko milion małych kawałków tego autora i bardzo mnie ta książka ruszyła. Próbuję się też przekonać do innych książek Clare niż Dary anioła - przeczytałam cztery książki tej serii i chyba nawet zaczęłam piątą, ale każdy kolejny tom był dla mnie męką niezmierną...Nawet zabrałam się za serial, ale aktorzy byli zbyt drewniani, mimo, że aktorka grająca Clary to prześliczna dziewczyna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, że Galop '44, to niesamowita książka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Wielki Gatsby" jak najbardziej jest niezwykły. Zupełnie potrafi oczarować stylem. Sama mam problem, na którym miejscu mojej listy książek tego roku go umieścić :) Ale moje serce bez zwątpienia podbiła "Sońka" Karpowicza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wymienionych czytałam tylko ,,Papierowe miasta" jednak to było w 2015 roku i nie przypadła mi do gustu :) Ja przed chwilką dodałam post na temat najgorszych i najlepszych książek w 2016 roku według mnie, więc zapraszam, jeżeli masz ochotę ;)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  7. Te okładki książek C.Clare są świetne! :D Przyznam szczerze, że nie czytałam jeszcze żadnej książki z Twojego rankingu, chocia kilka mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobny post pojawił się u mnie, więc jeśli chcesz wiedzieć, jakie książki były moimi TOP, to zapraszam :D
    A z tych, o których pisałaś, większość mam na liście TBR. Czytałam tylko "Endgame" i "Wielkiego Gatsbyego" i obie bardzo lubię <3
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też sądzę, że Diabelskie maszyny są lepsze od Darów anioła. Mechaniczna księżniczka totalnie rozpiernicza system, ale Mechaniczny anioł też był genialny! *.*
    Ja niestety zawiodłam się na Marsjaninie i była to jedna z najgorszych książek 2016 roku. :/ Styl autora do mnie nie przemawiał, a że jestem humanistką, to nie bardzo rozumiałam te "fizyczne sprawy", które tam się działy xDD
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tej listy przeczytałam dwie książki w tym jedną też w 2016 i też jest ona na mojej liście najlepszych w 2016 - Król Kruków ♥
    Pozdrawiam,
    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety, dla mnie "Jeździec miedziany" to jedna z najgorszych książek jakie dane mi było przeczytać...

    OdpowiedzUsuń
  12. Papierowe miasta - zdecydowanie jestem na tak! Moja ulubiona książka minionego roku była między innymi "osobliwy dom pani peregrine" która moim zdaniem była fenomenalna :D

    OdpowiedzUsuń
  13. "Galop'44" to cudowna książka <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Książką którą zdecydowanie zapamiętam po 2016 roku będzie "Lato koloru wiśni", które wręcz zabrało moje serce. Zakochałam się od pierwszych słów i pragnę więcej, choć wiem, że to niemożliwe.
    Również życzę udanego 2017 roku, zaczytanego i pełnego cudownych chwil spędzonych z bliskimi ;)
    Zapraszam do siebie ;)
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Żadnej jeszcze nie czytałam, ale wszystkie wydają się interesujące. Zwłaszcza "Marsjanin" :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Diabelskie maszyny" przeczytałam w całości w '16 i stały się jedną z moich ulubionych trylogii.
    Natomiast jeśli chodzi o najlepszą książkę tego roku, to chyba będzie to "A Court of Mist and Fury" (pomimo tego, jak niesamowita jest "Mechaniczna księżniczka"). Po prostu się w niej zakochałam <3
    Tobie także życzę cudownego roku 2017 i pozdrawiam cieplutko,
    Nika

    OdpowiedzUsuń
  17. Niczego stąd nie czytałam, ale Mechaniczny anioł lepszy od Darów? Jak? W takim razie muszę to przeczytać, bo skoro Dary się u mnie znalazły na 1 miejscu z książek z 2016 to gdzie będzie Mechaniczny?
    Marsjanin też wydaje mi się bardzo interesujacy i muszę przeczytać, tak samo jak Endgame.
    Króla kruków i Jeźdzca miedzianego też wszyscy na okrągło polecają...
    A ja nawet Szklanego tronu nie czytałam, ale muszę to zrobić :)
    Pozdrawiam i życzę udanego 2017!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej hej, ja tu sobie wypraszam - Mark to moja ksiazkowa milosc😛😉

    OdpowiedzUsuń
  19. "Papierowych miast" nie czytałam i nie zamierzam bo jakoś John Green mnie nie przekonuje. Serię "Szklany tron" i "Endgame" mam w planach, a serię "Diabelskie maszyny" i "Dary anioła" po prostu muszę przeczytać, ale na razie nie mam czasu na tak długą serię:(
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na podsumowanie. Karolina z bloga Bookwormscity

    OdpowiedzUsuń
  20. "Marsjanin" zdecydowanie zasługuje na to podium! Zakochałam się w wersji filmowej jakieś dwa miesiące temu i w dalszym ciągu nie zasięgnęłam po tego papierowego Marka :(
    W tym roku to zmienię!

    BOOK ZOONE

    OdpowiedzUsuń