środa, 2 sierpnia 2017

#158 Milion odsłon Tash - Kathryn Ormsbee PRZEDPREMIEROWO

★★★★★★★★★☆

Internet to coś, bez czego współczesny świat nie wytrzymałby nawet minuty. Jest wykorzystywany przez nas do wszystkiego - komunikowania się, pracy, nauki, rozrywki. Facebook, Twitter, YouTube. Ja sama przesiaduję w Internecie całe dnie, nie ukrywam, i choć złapać mnie można online praktycznie cały czas (bo nie mam swojego prywatnego życia, duh) to czasami, dla czystości własnego umysłu, wolę zamknąć laptopa, wyłączyć telefon, zabrać książkę wraz z kubkiem ciepłej herbaty i pochillować sobie na podwórku. Dla niektórych jednak Internet, a konkretnie kanał na YouTube to zdecydowanie coś więcej niż sposób na nudę.

Poznajcie Natashę Zelenkę aka Tash, której całe życie ogranicza się do telefonicznych rozmów z Jack, najlepszą przyjaciółką oraz pracą nad internetowym serialem Nieszczęśliwe rodziny, współczesną adaptacją "Anny Kareniny" Lwa Tołstoja. Sprawy nabierają niebotycznie szybkiego tępa, kiedy sławna vlogerka umieszcza produkcję na samym szczycie swojej listy najlepiej zapowiadających się internetowych seriali, a Tash, Jack i cała ekipa Nowalijek patrzą z rozdziawioną buzią na licznik subskrypcji. Lecz, nie oszukujmy się - wraz z liczbą odbiorców wzrasta też liczba hejterów. Czy dziewczyny sobie z tym poradzą?

Uwaga, drodzy czytelnicy, oto przedstawiam wam najsłodszą, najbardziej rozczulającą powieść tego lata, idealną zarówno na upały i te deszczowe dni. Znajdziemy tutaj odrobinkę tej radości, którą mają dziewczyny z kręcenia nowych materiałów, ale też smutek, żal i rozczarowanie, bo przecież żadna powieść dla nastolatków i o nastolatkach, nie może obejść się bez tego. Brak tutaj jednoznacznego wątku miłosnego, co myślę działa tylko na korzyść powieści. Za to wiele tutaj scen zza kulis kręcenia materiałów na kanał dziewczyn, dużo pogadanki na temat, jak radzić sobie z hejtem, fanami i rosnącą sławą.

Na początku, patrząc na okładkę, miałam w głowie obraz głupiutkiej powieści dla młodzieży, która będzie taka sama jak wszystkie, przesłodzona i kompletnie nie w moim guście. Okazała się jednak wybawieniem wśród średniaków, które ostatnio wypełniały mój stos przeczytanych książek. Owszem, była słodka, ale nie była to słodycz, która była totalnie in your face, ale przemykająca się między zdaniami. Nie było tu też nic głupiutkiego, bowiem książka jest swego rodzaju przyjacielem, który poklepie po ramieniu i zrozumie. Mowa tu o radzeniu sobie z rodzicem chorym na raka, przyjaźni nie zawsze zdrowej, o ciąży w późnym wieku, o oddalaniu się od rodzeństwa i miłosnym zawodzie (a także aseksualności).

Jednym słowem w "Milionie odsłon Tash" znajdziemy milion rzeczy, czasami zupełnie od siebie różnych, czasami spójnych, ale to ani przez chwilę nie czyni powieści chaotyczną. Jest słodycz, jest gorycz, jest dobry styl pisania i - co za tym idzie - postacie wykreowane na naprawdę wysokim poziomie. Każdy charakter jest skrajnie inny, wyraźny i to właśnie podobało mi się w tej książce. Absolutnie nie żałuję, że zabrałam się za nią, bo czas spędzony przy jej czytaniu był przepełniony dobrymi uczuciami. Myślę, że my, ludzie, którzy robią coś w Internecie, szczególnie ci narażeni na hejt, powinniśmy odnaleźć cząstkę siebie w milionie odsłon, które są tu przedstawione.

Autor: Kathryn Ormsbee
Tłumaczenie: Zuzanna Bryczek
Oryginalny tytuł: Tash Hearts Tolstoy
Data wydania: 17.08.2017
Strony: 350

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Otwarte!

15 komentarzy:

  1. Już przeczytałam i jestem zachwycona. Recenzja wkrótce na blogu.
    Pozdrawiam
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie się zapowiada i jest na czasie bo teraz YouTube stał się nowym sposobem na życie czy pracę. Więc chętnie się z nią zapoznam ;)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie ;)
    https://karola8399.blogspot.com/2017/08/jestem-hejterem-book-tag.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, a widzę, że to coś dla mnie! Jestem zdziwiona, że pojawia się tu temat aseksualności, bo raczej jest on omijany w książkach. Już ją dopisuję do listy :) Również dodaję do obserwowanych. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapamiętam i już chciałabym czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To była jedna z książek, na których premierę czekam i cieszę się, że wypadła ona tak dobrze. Sama też myślałam, że będzie taką młodzieżówką, ale widzę, że autorka nie zawiodła i dobrze wykonała swoją pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa pozycja, powieści skupiające się na życiu bloggerów, vlogerów i innych osobistości wirtualnych stają się ostatnimi czasy bardzo popularne. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w trakcie czytania i książka jest rewelacyjna :)

    Pozdrawiam Agaa.!
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio widziałam tę książkę w zapowiedziach i mnie zaciekawiła. Mam nadzieję, że uda mi się po nią sięgnąć!
    Pozdrawiam
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi zachęcająco, myślę, że kiedyś po nią sięgnę. Na razie mam jednak wiele ciekawszych książek i masę zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  10. To chyba nie do końca moje klimaty, ale muszę przyznać, że mnie zaintrygowałaś!
    Pozdrawiam! włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  11. Wprost nie mogę się jej doczekać!
    Co prawda "Fangirl", do której jest porównywana ta książka, nie przypadła mi do gustu, ale mam nadzieję, że z nią będzie inaczej. :)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Moja Lady Jane”

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż się nie mogę doczekać kiedy ta książka będzie w mojej księgarni mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama nie wiem, czy ją czytać... może jednak się skuszę ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  14. Możliwe, że skuszę się na tę książkę w swoim czasie ;), bo jestem zachęcona po tak pozytywnej recenzji ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  15. Szczerze przyznam, że nie miałam pojęcia, jaki temat porusza ta książka. Zaintrygowałaś mnie nią i na pewno rozejrże się za nią.

    OdpowiedzUsuń